Begonnen aan de afzuiging, mijn spiraliet buizen ga ik niet hergebruiken. De kleppen en andere onderdelen van Felder kan ik wel hergebruiken want die zijn compatibel met deze buizen van bij
"ducomat", het zijn nagenoeg dezelfde maar dan beter, de bochten zijn niet in segmenten maar werkelijk geplooid. Het is ook in het algemeen goedkoper, sommige Felder onderdelen zijn meer dan 2x duurder.
Op basis van een plan en foto's hadden ze mij een berekening gedaan, maar dat was gewoon een abstract diagram dat in de werkelijkheid geen precies idee gaf van waar de buizen exact gingen komen enz.... Dan heb ik het zelf maar gedaan in sketchup en op basis daarvan hebben ze mij een materiaallijst opgesteld.
Wat minder is zijn de buisklemmen, die spannen amper de buizen waardoor ze nog speling hebben. Ik doe er dan ook een een soort luchtdichtings silicone op die ik nog over heb van de dampremfolie. Ze hebben daar wel meerdere soorten klemmen, met rubber dichting of snelspan. Ze hadden mij niet echt gevraagd welke ik wilde.
Ze hebben ook geen eigen systeem om de buizen aan het plafond vast te maken, een beetje raar. De klemmen die ze mij erbij gedaan hebben zijn onbruikbaar want er zit gewoon een gat in, geen schroefdraad of zo. Gelukkig heb ik de vorige kunnen herbruiken van bij Wildkamp. Bij Wurth heb ik schroeven gehaald met aan één kant houtschroef voor in het plafond en aan de andere kant m8 draadschroef, dan met een lange moer een een draadstang op maat gezaagd verbind ik het geheel want ik moet op 20cm onder het plafond hangen om onder de balken door te komen.
Zoals te zien op de foto onderaan staat de klep voor de paneelzaag op 2m hoogte, kon niet echt anders wilde ik de 50mm slang voor het zaagblad boven de tafel doen uitkomen. Later zal ik daarvoor een oplossing proberen vinden.