Nieuwe tools topic

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
Oepsss, NU al binnen. En ziet er verrekte goed uit. Is gewoon een Oranje Makita......
Behalve dan geen verstelling met tandheugel, geen spindle lock en geen toerenregeling.
Voelt wel robuust aan verder.


Ben een keer een YT filmpje tegengekomen waar er een chinafrees uit elkaar werd gesleuteld. Bleek dat de electra niet echt veilig zat. Mss een tip?
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ben een keer een YT filmpje tegengekomen waar er een chinafrees uit elkaar werd gesleuteld. Bleek dat de electra niet echt veilig zat. Mss een tip?
De frees die ik aangeschaft heb daar zat een dun snoertje aan zonder stekker.
Heb de machine open geschroefd en een nieuw machinesnoer met gegoten stekker er aan gezet. Inderdaad viel me op dat de inwendige bedrading en snoer zeer iel uitgevoerd zijn. Heb dus nieuwe dikkere bedrading aangebracht, de printplaat en rotor en wikkelingen zagen er prima uit.
Dus met een kleine aanpassing heb je een mooie en goede machine! Twee jaar geleden betaalde ik op Ali in de actie nog geen 20 euro *(19,95) inclusief verzending.
Gebruik de machine niet dagelijks en voor licht kantfrees werk.

Groetnis, Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Het is een super machine, je moet alleen even Makita toebehoren erbij kopen, een andere spantang, het netsnoer vervangen, de machine openhalen en interne bedrading vervangen.

😄
Dat hoeft niet per se hoor!!! alleen het snoertje dan werkt het ook hoor de rest is extra :)

Maar goed het is me wel duidelijk hoe je denkt maar niet iedereen heeft een groot budget.

En voor mij persoonlijk vind ik het wel een sport!!

Groetnis,

Roeland
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Zowat 95% van mijn gereedschappen zijn tweedehands gekocht, ook hier geen giga budget. Ik heb gewoon een lichte allergie aan al die super goedkope tools uit het verre oosten. 🇨🇳

Maar voor de sport kan ik het zeker begrijpen, daarvoor zijn het gouden tijden!
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik heb echt niets met goedkope china zooi. Als iets vanuit de grond zo goedkoop is gebouwd, dan zullen overal shortcuts zijn genomen en gebruik ik het niet met een gerust gevoel. Dan liever ff doorsparen.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor en Petrolhead

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Ik heb echt niets met goedkope china zooi. Als iets vanuit de grond zo goedkoop is gebouwd, dan zullen overal shortcuts zijn genomen en gebruik ik het niet met een gerust gevoel. Dan liever ff doorsparen.....
Ik denk dat je je vergist.
De Katsu lijkt zo sterk op de Makita dat 'ie wellicht ook uit dezelfde fabriek komt. Er is geen reden om aan te nemen dat 'ie veel slechter gebouwd is.
Waarom is het niet andersom en stopt Makita een deel van het (forse) prijsverschil in haar zak?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik denk dat je je vergist.
De Katsu lijkt zo sterk op de Makita dat 'ie wellicht ook uit dezelfde fabriek komt. Er is geen reden om aan te nemen dat 'ie veel slechter gebouwd is.
Waarom is het niet andersom en stopt Makita een deel van het (forse) prijsverschil in haar zak?
Je krijgt in China niet meer dan je voor betaald, dus het is gewoon minder, of het nu uit dezelfde fabriek komt of niet. Het is gewoon een gelijkende machine met mindere onderdelen, dat blijkt ook duidelijk uit de eerdere bevindingen. Misschien redelijk functioneel, maar iets wat met 20k toeren ronddraait mag van mij wat meer kosten.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Vandaag dan eindelijk de eerste levering van felder binnen, de AF14. Direct maar in elkaar gezet. Ik wist dat de hoogte krap zou worden.. maar gelukkig past het net.
Zeer mooie afzuiging en nette afwerking.
Paar kleine min puntjes die wel beter zou mogen voor wat je verwacht bij Felder en voor de prijs.
- een paar m4 zelf borgende moertjes ipv m6. Dus die maar uit eigen voorraad opgedoken.
- geen ringetjes onder de boutjes bij de wieletjes. De gaten in het framepje waar ze mee op de grondplaat worden vast gebout zijn vrij groot tov de m5 boutjes.
- missende splitter om van 140mm naar 120 en 80mm afzuig slang te gaan. Wel op vrachtbrief vermeld.
Kleine dingetjes, en prima op te lossen maar net wel een beetje jammer.
20210504_155657.jpg
20210504_201049.jpg
20210504_201442.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JuulvH en ZotVanHout

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Dat was ook zo'n beetje mijn ervaring: gaten die na het poedercoaten wat te strak waren, wat andere kleine dingen (en een handje vol onderdelen over), die allemaal terug te voeren zijn op een proces van inkoop, orderpicking door uitzendkrachten en weinig kwaliteitscontrole. Wat voor de meeste dingen geldt hedentendage, ben ik bang.
 
  • Leuk
Waarderingen: LvdE

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik vind het persoonlijk qua design ook voor verbetering vatbaar. Ik heb er zelf ook eentje, en ging er vanuit dat de binnenzijde afgeronde zijdes ging hebben. Niet dus, allemaal hoeken waar stof ophoopt. Ik moet wel toegeven dat hij wel functioneert zoals het hoort 👍 beter dan mijn vorige tendotools TT3000, die op papier thans dezelfde cijfers had.

Ik ben wel nieuwsgierig nu, welke Hammer/Felder is er nog onderweg?
 
  • Leuk
Waarderingen: LvdE

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Ik vind het persoonlijk qua design ook voor verbetering vatbaar. Ik heb er zelf ook eentje, en ging er vanuit dat de binnenzijde afgeronde zijdes ging hebben. Niet dus, allemaal hoeken waar stof ophoopt. Ik moet wel toegeven dat hij wel functioneert zoals het hoort 👍 beter dan mijn vorige tendotools TT3000, die op papier thans dezelfde cijfers had.

Ik ben wel nieuwsgierig nu, welke Hammer/Felder is er nog onderweg?
Aha, Kijk aan.. ben dus niet de enige die er zo over denkt. Indd de binnenkant was vrij grof afgesmeerd met kit. leek wel of er een borsteltje was gebruikt ipv een vinger met zeepsop.

Er is een A3-31 met spiral as onderweg. deze zou deze week of volgende week binnen komen in Barneveld. Dan is het nog even voor dat hij hier staat. ben benieuwd, kan niet wachten aangezien ik hem al in September had besteld...
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Laat me je vooral geruststellen dat je van de A3 wél helemaal weg gaat zijn (y) Hopelijk met 'digitale' klok in het handwiel? Da's echt een meerwaarde qua gebruiksgemak en precisie.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Laat me je vooral geruststellen dat je van de A3 wél helemaal weg gaat zijn (y) Hopelijk met 'digitale' klok in het handwiel? Da's echt een meerwaarde qua gebruiksgemak en precisie.
Yes, uiteraard compleet met analoog handwiel, want ik vind er weinig digitaal aan ;). De korte alu tafel verlenging en de rijinrichting komen er ook bij.
Dat hoop ik ook dat ik er weg van ga zijn. Eindelijk recht hout.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
De maat wordt weergeven in cijfers/digits, dus per definitie wel digitaal. Maar tegelijkertijd ook met een wijzer, dus analoog. Ik snap de verwarring, vandaar de aanhalingstekens 😄 Vrijwel full option dus eigenlijk, wordt een plezier om mee te werken (y)
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Daar ga je geen spijt van krijgen!
Heb je voor de tafelverlenging ook de bevestigingsrail voor aan de vandiktetafel erbij?
Ja, heb uitvoerig gesproken met Felder hier over en mij alles laten uitleggen. die zit er ook bij.
net nog contact gehad met felder over de "gebreken" die ik heb ervaren. De onderdelen zijn al opgestuurd en onderweg, de service is niets op aan te merken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.