Nieuwe tools topic

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.753
979
Omgeving Eindhoven
@LvdE Ik heb trouwens de tafelverlenging iets aangepast. Uit de klemplaat een hoekje uitgeslepen (of eigenlijk de klemplaat vervangen door een strip ijzer waar dat gedaan is) zodat ik deze borgstrip zijwaarts kan wegdraaien en zo de verlenging er makkelijker vanaf kan tillen. Hij kan namelijk niet zijwaarts van de rail afgeschoven worden zoals bij de rail aan de bovenkant (waar de geleider van de vlakbank op vast zit), omdat de body van de machine dan in de weg en de verlenging daar dan tegenaan schuift.

IMG_1322.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor en LvdE

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
@LvdE Ik heb trouwens de tafelverlenging iets aangepast. Uit de klemplaat een hoekje uitgeslepen (of eigenlijk de klemplaat vervangen door een strip ijzer waar dat gedaan is) zodat ik deze borgstrip zijwaarts kan wegdraaien en zo de verlenging er makkelijker vanaf kan tillen. Hij kan namelijk niet zijwaarts van de rail afgeschoven worden zoals bij de rail aan de bovenkant (waar de geleider van de vlakbank op vast zit), omdat de body van de machine dan in de weg en de verlenging daar dan tegenaan schuift.

Bekijk bijlage 102731
Dat is een handige tip! Daar ga ik vanzelf tegenaan lopen tijdens het gebruik.. en dan is de oplossing al bekend en snel te realiseren. Bedankt voor de delen en attenderen :D
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Na een hoop gedoe en vele keren vertraagd toch met Felder een oplossing gevonden.
Vanmorgen werd die dan eindelijk geleverd. Netjes op een pallet en met de e-palletwagen tot in de garage gereden 😀. Nette service!

Ff uitpakken en wat dingetjes er op schroeven. Inpluggen en.. draait de verkeerde kant op. Zat een mooie inverter functie op de stekker van de a3 31. Was dus zo gepiept. Ook twijfelde ik of die wel rond draaide, zo stil. De afzuiging maakt zo veel meer lawaai.

Direct even een stukje proef geschaafd. Wat een gemak en bizar strak en glad schaafbeeld.

Zover zeer blij er mee.nu meer tijd vinden om alles goed en wel te plaatsen en in te richten.

20210602_082851.jpg
20210602_083759.jpg
20210602_095756.jpg
20210602_130719.jpg
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Ik had plannen om zelf met een haakse slijper een installatie te bouwen om mijn widia-zaagbladen zelf te slijpen. Ik had zelfs al tekeningen gekocht.
Maar vorige week was ik bij HBM en op de "kneuzentafel" stond, afgeprijsd voor 39 euro deze machine, voor dat geld kon ik niet zelf gaan knutselen, besloot ik. Bovendien neemt dit apparaat minder ruimte in dan de zelfbouw.
Vanmorgen het blad van mijn lamello-frees geslepen.
Werkt geheel volgens verwachtingen.
Er bleken ook een hoop filmpjes van dit apparaat op YouTube te staan.
Ik kan haast niet wachten tot er een zaagblad bot raakt. Hihihi.
 

Hermanusb

Actieve deelnemer
20 sep 2018
74
2
Vanmorgen even aan het klussen gaat de accuboor kapot, en hij is al een jaar of 7 oud en de gamma heeft de bosch blauw net in de aanbieding. Althans 180 euro ofzo.

nieuwste aanwinst… 1 accu hangt al aan de lader.5918EF0B-23D5-4817-A360-1B76D7623AB8.jpeg
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Dat is ook een mooi pakketje vol! maar"ophangen?? heb jij een ander model dan het standaard frame met wieltjes? of ga je zelf de hele assembly op hoogte plaatsten? klinkt interessant! En vee;l plezier met uitpakken en opbouwen! Houd ons maar op de hoogte!
 

mhermans

Actieve deelnemer
28 jun 2020
116
56
Roermond
www.etsy.com
Dat is ook een mooi pakketje vol! maar"ophangen?? heb jij een ander model dan het standaard frame met wieltjes? of ga je zelf de hele assembly op hoogte plaatsten? klinkt interessant! En vee;l plezier met uitpakken en opbouwen! Houd ons maar op de hoogte!
Bij het bestellen heb je bij de af22 eigenlijk 3 opties.
1. op wielen
2. staand op vaste plek
3. muurmontage

Ik heb gekozen voor de optie waarbij ik hem aan de muur kan hangen
 
  • Leuk
Waarderingen: LvdE

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Ik ben al een hele tijd niet meer echt actief geweest, deels omdat ik me met andere zaken bezig heb gehouden, persoonlijke situatie en gebrek aan motivatie en rust, maar er zit verandering in, dus ik heb weer wat nieuwe speeltjes gekocht die met de komende verbouwing van mijn nieuwe werkplaats erg van pas komen.. Nou ja. Niet allemaal, maar toch🥸 We hebben 2 huizen erg goed verkocht, dus naast budget voor de verbouwingen, bleef er nog wel wat over!

Hbm20 kolomboor 850w 2e hands, maar als nieuw van MP. Een stuk beter dan wat ik heb

7dPkRHT.jpg

Een Bosch PHo1500 schaafmachine
5OyvMEx.jpg


Makita 9911 bandschuurmachine

zrDuLbJ.jpg


Record Power schijfschuurmachine
3CJ4okV.jpg


Naast de kolomboor staan ook nog 2 Festool linialen, de ts55 febq heb ik ook nog nieuw, maar op de 1 of andere manier krijg ik die niet geupload in imgur, zo hier op het forum, de software verkleint ze niet, dus jullie moeten het hiermee maar doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Floor-is en hstraat

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Alleen en echt alleen:) voor mijn GAS18V 10L accu stofzuiger heb ik een 5,5Ah ProCore accu gekocht omdat ik merk dat ik de kleine stofzuiger best vaak mee neem naar binnen als ik bijvoorbeeld een gat moet boren met de accu hamerboor.
Hij heeft met de gewone 4Ah Procore accu al iets meer kracht en ik heb de verwachting dat dat met de twee-rijige ProCore nog een beetje meer wordt.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Gisteren opgehaald, een oude Ferm MD-350. :) Nu kan ik me ook langzamerhand op de metaalzijde van het draaien gaan richten. Het is een oud beestje en heeft wat liefde nodig, maar ik ben er erg blij mee.
Mooi man!!!!
Ik heb al bijna 30 jaar een Huvema 450 (Dat is een kloon van de EMCO Compact 8) Al heel veel plezier van gehad. als je ooit digitale literatuur nodig hebt, dan roep je maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Kwam zaterdag binnen, Scheppach Basa 1. Kleine machine die best veel kan. Bijzonder vond ik dat ik behalve de tafel, uiteraard, niets hoefde bij te stellen. Het ding was helemaal goed afgesteld. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt, ook met merken uit het zgn hogere segment...Ik heb er al wat proefstukjes mee gezaagd en hij doet gewoon wat ie moet doen, erg blij mee.
DSCF4016.JPG

DSCF4020.JPG
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Vandaag de vlak- vandiktebank op z'n mobiele onderstel gezet, hbm 200 v- vd is nog wel redelijk op z'n plek te krijgen, maar dat universele onderstel van de hbm moet je echt iets breder maken dan precies nodig of je staat jezelf zwaar te ergeren. Valt nog wel te doen, maar ik vertik het om direct met m'n handen onder die machine ze klooien. Met een paar moersleutels en wat hardhandige tederheid ging het uiteindelijk wel.

Ik kijk morgen wel of ik nog zin heb om de geleiders inelkaar te zetten. Nog geholpen door de buurman en m'n vriend, niet dat m'n vriend wat kon doen behalve mooi wezen. Wel 5 keer geroepen dat ie z'n tengels van de machine af moet blijven terwijl ik dat onderstel aan het verstellen ben...met de machine scheef op het onderstel. 😅

De buurman heeft wel een sixpack goed bier verdiend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.