Nieuwe tools topic

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Jongens, we kunnen de komende tijd een hoop reviews verwachten!
Tom, nogmaals veel plezier ermee!

Dat kan nog even duren vrees ik, het ontbreekt mij nogal aan vrije tijd maar zodra ik de kans heb vliegen we er in.
Heb al enkele projecten gepland die ik voorheen moeilijk of niet kon realiseren.

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Volgende week kun je vier dagen klussen (Goede Vrijdag tm 2e Paasdag)! Dat zijn vier reviews ;)

Was het maar waar, buiten mijn werk om ben ik ook nog zelfstandige in bijberoep (elke zaterdag) en vrouw en kind hebben ook aandacht nodig.
Ik heb wel al ondervonden dat de dochter niet wakker wordt als ik 's avonds de domino gebruik, dat geeft toch al mogelijkheden.

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Dan weet ik het goed gemaakt. Zolang jij toch geen tijd hebt, gebruiken wij al dat spul wel. Kun jij blijven kopen en wij proberen! ;)

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
@tomtesteron: bedankt, maar ik bedoelde eigenlijk niet de totale diepte, maar de achterkant van de muur tot aan de aanslag waar je het hout tegen legt, ken de juiste benaming niet.
De zaag zou bij mij namelijk komen op kastjes van met een blad van 60 cm breed op. Maar als de achterkant tot aanslag bv 50cm is, ligt er maar 10cm op het blad.

Afstand van tegen de muur tot het hek is 33,5cm

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Waarom niet gelijk de gatenrail genomen? Als
je later een rijboring wil maken dan hoef je die niet te kopen.

Tot nu toe gebruik ik daarvoor de kreg jig en die werkt prima. Misschien is die van festool wel iets sneller uiteindelijk maar zolang ik het niet professioneel doe lijkt me dat niet nodig.

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
Zonder foto's en niet elektrisch, maar ik heb vandaag een Sys-roll 100 van Marktplaats gescoord! Ik ga nog wel vaak mensen helpen thuis en ik werd er een beetje moe van dat alles vaak van m'n steekwagentje afviel en dit leek me wel een goed alternatief. :) Ik kwam er te laat achter dat de glijstrips ontbraken (dom dom dom, die kosten ook weer een tientje) maar goed, die zijn besteld.

Festool Systainer-Steekwagen SYS-Roll.jpg

Ik had gedacht dat de profielen van aluminium zouden zijn, maar dat is niet het geval, gewoon kunststof. Wat een verbeterpuntje is, is wanneer het plateau opklapbaar zou zijn. Maar verder rolt 't als vanzelf en het heeft een handig laatje voor klein spul (trekveer ofzo).

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Handig hebbeding Klaas.
Als ik het plaatje bekijk denk ik dat wanneer het plateau opklapbaar zou zijn het geheel (behoorlijk) zwaarder zou worden. Ik neem aan dat ie nogal een gewicht kan dragen. Dus zo'n klapsysteem moet redelijk sterk uitgevoerd worden.

De glijstrips zijn die dingen waar het spanbandje aan zit? Heb je de verkoper wel gevraagd achteraf? Misschien was ie ze wel gewoon vergeten en heeft ie ze nog liggen.

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
Handig hebbeding Klaas.
Als ik het plaatje bekijk denk ik dat wanneer het plateau opklapbaar zou zijn het geheel (behoorlijk) zwaarder zou worden. Ik neem aan dat ie nogal een gewicht kan dragen. Dus zo'n klapsysteem moet redelijk sterk uitgevoerd worden.

De glijstrips zijn die dingen waar het spanbandje aan zit? Heb je de verkoper wel gevraagd achteraf? Misschien was ie ze wel gewoon vergeten en heeft ie ze nog liggen.

Thnx, ik denk dat ik er veel plezier van ga hebben. :) Die strips, ik denk dat ie ze er of nooit op heeft gezet, of weggegooid heeft ooit. En ik zag het pas thuis plus dat ik gelijk nieuwe heb besteld. ;) 't Is ook niet het ergste, per saldo ben ik nog een stuk voordeliger uit (zeker als ik het tegen de adviesprijs afzet.). Weer een mooi leerpuntje voor mij bij m'n volgende aankoop. ;)

Stefan Keulers

Nieuw lid
20 mrt 2016
4
0
Beek, Limburg
Combi systainer 3
Met zelfgemaakte inzet voor mijn handgereedschap.
Lekker alles bij elkaar op de bouw!

Bijlagen

• IMG_5098.jpg
    IMG_5098.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 493
  • IMG_5104.jpg
    IMG_5104.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 492

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
Da's een flinke jongen Tom, die zal goed zuigen!

En Stephan, dat zit er goed uit! Kan het ook nog uit elkaar, of heb je het in de Systainer in elkaar gelijmd?

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Sinds een paar dagen dan eindelijk een vandiktebank in huis.
Na behoorlijk rondgekeken te hebben en serieus nagedacht te hebben over de HBM 10 of 12"
is het toch een Jet geworden.

Allereerst, het is geen plastic troep. Brak zowat me rug met hem uit de auto te halen.
Afwerking is heel netjes. Geen scherpe randen aan het gestampte staal.
Enige "minpuntje" was dat een schroef van de uitvoertafel los gekomen was.
Waarschijnlijk gewoon door bewegingen tijdens transport en was zo weer vast te draaien.
Even wat test stukjes gedaan en wat een mooi resultaat.
Kan het zo in de verf zetten, geen schuren meer vereist :)

Eerste waar ik hem voor ga gebruiken is een nieuwe insert maken voor mijn DeWalt zaagtafel.
Daarna komen de deuren aan bod.

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.