Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Heb je overigens last van de z.g.n. "snipe" met deze? Dat is het happen aan het begin van de plank bij het schaven.
Sinds een paar dagen dan eindelijk een vandiktebank in huis.
Na behoorlijk rondgekeken te hebben en serieus nagedacht te hebben over de HBM 10 of 12"
is het toch een Jet geworden.
Allereerst, het is geen plastic troep. Brak zowat me rug met hem uit de auto te halen.
Afwerking is heel netjes. Geen scherpe randen aan het gestampte staal.
Enige "minpuntje" was dat een schroef van de uitvoertafel los gekomen was.
Waarschijnlijk gewoon door bewegingen tijdens transport en was zo weer vast te draaien.
Even wat test stukjes gedaan en wat een mooi resultaat.
Kan het zo in de verf zetten, geen schuren meer vereist
Eerste waar ik hem voor ga gebruiken is een nieuwe insert maken voor mijn DeWalt zaagtafel.
Daarna komen de deuren aan bod.
wil je zo zitten knooien dan?Voor het vlakken zijn genoeg trucjes te vinden op Youtube.
Neem een stuk 18mm plex en plak daar met dubbelzijdig tape of hele diepe verzonken schroeven het stuk op.
Daar vulstukjes op de plekken te doen waar hij niet aansluit zorg je dat het werkstuk stabiel ligt.
Dan door de bank heen halen en na vlak gemaakt te hebben het geheel loshalen en omdraaien. Voila een vlak en parralel werkstuk.
wil je zo zitten knooien dan?
zou er toch een vlakbankje bij willen.
Ben ook meer en meer mijn dingen aan het kopen bij Klium (nog geen machines).
Geen idee hoe vlot hun garantie-gevallen verlopen.
Bij Toolnation al meermaals iets besteld, de ene keer verloopt alles vlot, de andere keer dan weer meer dan een week later pas verzonden.