Nieuwe tools topic

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Heb je overigens last van de z.g.n. "snipe" met deze? Dat is het happen aan het begin van de plank bij het schaven.

Willy83

Actieve deelnemer
11 okt 2015
43
0
En dan gelijk nog een vraagje :) hoe ga je het vlakken aanpakken? met de hand schaven, met een boven frees of een jig maken?

Plezier van je aankoop, maar aan de confetti op/in de machine te zien heb je dat al gedaan.

P

Pel

Guest
Gefeliciteerd met de aankoop Viepert, ben benieuwd hoe hij jou bevalt, ik hoop dat je de ervaringen die je met de machine krijgt met ons deelt?

Groet Pel.

Laatst bewerkt door een moderator:

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Sinds een paar dagen dan eindelijk een vandiktebank in huis.
Na behoorlijk rondgekeken te hebben en serieus nagedacht te hebben over de HBM 10 of 12"
is het toch een Jet geworden.

Allereerst, het is geen plastic troep. Brak zowat me rug met hem uit de auto te halen.
Afwerking is heel netjes. Geen scherpe randen aan het gestampte staal.
Enige "minpuntje" was dat een schroef van de uitvoertafel los gekomen was.
Waarschijnlijk gewoon door bewegingen tijdens transport en was zo weer vast te draaien.
Even wat test stukjes gedaan en wat een mooi resultaat.
Kan het zo in de verf zetten, geen schuren meer vereist :)

Eerste waar ik hem voor ga gebruiken is een nieuwe insert maken voor mijn DeWalt zaagtafel.
Daarna komen de deuren aan bod.

Mooi ! Ik kijk er al naar uit want ik heb er ook zo eentje in bestelling... lang getwijfeld ts een Dewalt en deze maar aangezien ik dit toestel toch niet heel vaak ga gebruiken vond ik de meerprijs van de Dewalt het niet waard , deze Jet lijkt me toch behoorlijk stevig gebouwd te zijn.
Ik kijk uit naar jou ervaringen ermee !

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.954
93
West-Friesland
Wat een mooi dingskie Viepert.:D
Ga je nog verleng stukken of tafels op hoogte maken van de in en uitvoertafels?
Ik denk dat de daar de e.v.t. snipe ook minder door wordt, veel werkplezier ermee.
mvg, :)

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Het test stukje wat ik gedaan had, had geen last van snipe. Maar dat was niet een heel lang stuk, dus even kijken hoe het gaat met de langere stukken.
Voor het vlakken zijn genoeg trucjes te vinden op Youtube.
Neem een stuk 18mm plex en plak daar met dubbelzijdig tape of hele diepe verzonken schroeven het stuk op.
Daar vulstukjes op de plekken te doen waar hij niet aansluit zorg je dat het werkstuk stabiel ligt.
Dan door de bank heen halen en na vlak gemaakt te hebben het geheel loshalen en omdraaien. Voila een vlak en parralel werkstuk.

Straks ff stuk hout halen voor de insert voor de zaagtafel. En gelijk plex meenemen om een crosscut slede te maken.

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Gefeliciteerd Viepert met de Jet!
Dat je maar vele mooie dingen ermee gaat maken.
Zo samen met die zaagtafel die je pas hebt gekocht heb je meteen al een goede basis voor in je werkplaats.

Laatst bewerkt:

mans

Post veel
12 feb 2012
1.071
116
Voor het vlakken zijn genoeg trucjes te vinden op Youtube.
Neem een stuk 18mm plex en plak daar met dubbelzijdig tape of hele diepe verzonken schroeven het stuk op.
Daar vulstukjes op de plekken te doen waar hij niet aansluit zorg je dat het werkstuk stabiel ligt.
Dan door de bank heen halen en na vlak gemaakt te hebben het geheel loshalen en omdraaien. Voila een vlak en parralel werkstuk.
wil je zo zitten knooien dan?
zou er toch een vlakbankje bij willen.

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
wil je zo zitten knooien dan?
zou er toch een vlakbankje bij willen.

Wat is klooien? Als je een combinatie vlak/vandikte heb zoals een HBM bvb dan ben je ook tijd kwijt om hem om te bouwen.
Heb een standaard garage, dus ruimte wil ik zo goed mogenlijk gebruiken.
Deze Jet is de helft van een combinatie machine qua grootte en doet precies hetzelfde, zij het met wat trucjes/handigheidjes.

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
Gisteren met de post meegekomen

Deze heb ik gisteren van de post gekregen. Naja gekregen is een groot woord DPD was te lui om naar mn voordeur te komen dus briefje niet thuis zonder aan te bellen maar over de schutting gedonderd. Doos open gemaakt blijkt dat de systainer vol vieze olievingers zit en schampplekken van ander plastic en zelfs een buts onder de deksel. Geprobeerd contact op te nemen met toolnation maar het contact formulier werkt niet. Wat een klote zaak.. Hopelijk zien ze het dan via dit forum dan
20160331_170438.jpg20160331_165434.jpg20160331_170328.jpg20160331_192123.jpg

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
Serieus? Die voetjes zou ik me nog overheen kunnen zetten, maar die put aan de zijkant echt niet bij een nieuwe machine.. Is de frees wel in goede staat?

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
frees is wel gewoon nieuw, parallel geleider is ook viezig en dezelfde vieze vingers zitten op de garantie papieren.. Ja ik kan me uiteindelijk er wel overheen zetten ik weet dat na wat heen en weer gezeul ik zelf waarschijnlijk ook wel wat putjes en krasjes ga maken. vind het gewoon erg slordig van ze, heb gisterenavond nog geprobeerd zo'n ticket aan te maken maar mn eerste verhaal was verdwenen, linux foutmelding van de server. Daarna volgende verhaal even opgeslagen nog 4-5 keer geprobeerd steeds weer foutmeldingen. Morgen ga ik hem in gebruik nemen hopelijk is de rest wel in orde. Wat denk je dan van die foto dat hij nog in de doos zit. vol met vieze vegen en plastic van andere koffers. Systainer ziet eruit alsof hij al een maand in de bouw gebruikt is. Zit nog net geen spachtelputz op

Martijn.

Actieve deelnemer
15 okt 2014
69
0
hij zal in een doos die prima in orde was, heb hem opgehaald bij de parcelshop. De dingen die ermee zijn zijn ook niet van transport geen scheurtjes o.i.d.

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
8
Flevoland
Lijkt op een retourmachine die niet volledig is nagekeken
LET WEL: retourmachines mogen NIET meer als nieuw verkocht worden, dus de prijs moet aangepast zijn
ik zou ze hier op wijzen, dan zijn er 2 opties, nieuwe machine of een korting (en dus terug betaling)

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Lijkt me toch allesbehalve netjes van Toolnation... Ze zijn dan nog verre van de goedkoopste ook , ik koop quasi al m'n Festool materiaal de laatste jaren bij Klium , toch nog beter qua prijs en tot hiertoe steeds 100% tevreden .

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ben ook meer en meer mijn dingen aan het kopen bij Klium (nog geen machines).
Geen idee hoe vlot hun garantie-gevallen verlopen.
Bij Toolnation al meermaals iets besteld, de ene keer verloopt alles vlot, de andere keer dan weer meer dan een week later pas verzonden.

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Ben ook meer en meer mijn dingen aan het kopen bij Klium (nog geen machines).
Geen idee hoe vlot hun garantie-gevallen verlopen.
Bij Toolnation al meermaals iets besteld, de ene keer verloopt alles vlot, de andere keer dan weer meer dan een week later pas verzonden.

IK vind klium ook vrij scherp geprijsd dus dat is ook een plus puntje.

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
618
60
Provincie Zeeland
Nieuwe lintzaag: meber 320. Zojuist even gebrobeerd, lijkt me prima. Binnenkort enkele Tuffsaws bestellen. Nog iemand tips voor deze machine? Weet iemand hoe ik het roestige gietijzeren blad weer netjes krijg?

Ik ga overigens op het gemakje naar een groter lintzaag op zoek, zat te denken aan een Meber 400. Dit is even een tijdelijke. (Of niet als hij heel goed bevalt..)
image.jpg

image.jpg

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.298
157
Enkhuizen
Op Marktplaats staat dezelfde machine nu te koop voor de belachelijk lage prijs van € 55.
Dus mensen doe er je voordeel mee. Meber is best wel goed.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.