Mooie spullen weer! En flink in de bus geblazen, 't zijn allemaal niet de minste merken en uitvoeringen!
Ah , als je Festool koopt merk ik dat er hier veel zijn die dat overkill/te duur vinden, en daarentegen zijn er dan weer veel die dan weer vertellen dat je beter Mafell koopt... Tja, m'n oudste Festool toestellen zullen inmiddels bijna 15 jaar oud zijn ofzo , en ik heb hier al best wel wat staan van het merk ( meerdere schaven, schuurmachines, decoupeerzaag, 2 duikzagen, bovenfrees, schroefmachines, stofzuiger en een pak toebehoren) en ik kan niet zeggen dat er één toestel me al in de steek heeft gelaten... Ik hou dus van het merk, enige wat er nog ontbreekt is een Kapex120 , maar ik heb vorige week m'n 15 jaar oude Elektra Beckum die totaal niet meer haaks zaagde even helemaal uit elkaar gehaald en netjes terug in elkaar gezet en afgesteld, doet weer perfect z'n werk dus momenteel geen Kapex van doen...
De Dewalt bovenfrees heb ik simpelweg gekocht omdat ik een zware (2000W) machine wou voor een freestafeltje , ik heb al een Festo 1010 maar die is daarvoor te licht en een Festo 2000 model kopen lijkt me geld door de ramen gooien als het maar om onder een tafeltje te hangen is, die Dewalt zal dat zeker even goed doen denk ik.
Dit zou het moeten worden, geen spectaculaire dingen, simpel robuust en behoorlijk precies , meer hoeft voor mij niet :