Nieuwe tools topic

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Vanmiddag bij HBM een bandschuurmachientje gekocht, klein tafelmodel, gaat gebruikt worden voor pen blanks. Net gelijk even getest, meer dan genoeg vermogen waar ik het voor nodig heb.

Het voorstuk waarmee je van 0 tot 90 graden kan kantelen was even puzzelen maar na 5 minuutjes afstelling met 3 schroeven werkt dat ook perfect.

$_85.JPG

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
3
Nieuwegein
Handig machientje lijkt me! Ik zit stiekem ook aan zoiets, of een bandschuurmachine met zo'n tafelraam erbij te denken. (of met een montageplaat voor in de Basis tafel van Festo, maar ja.. Prijs.. )

Lars.

Post veel
26 nov 2014
866
69
Thuis
Het ziet eruit als een degelijke machine die wel even meegaat lijkt mij een goede koop:) Hoeveel Watt is de machine, 350 of 370?

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Is dat dat ding van 119,=? Ik werd afgeschrikt door die plastiek geleider en vanwege het feit dat de schuurschijf verlijmd is ipv vast zit met klittenband. Wellicht ten onrechte.

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dat is inderdaad dat ding van 119 euro.

De plastic geleider zit op een stalen behuizing en lijkt prima waarvoor ik hem gebruik. En de schuurschijf heeft inderdaad een plakstrip welke je losmaakt voor je hem op de schijf plakt. Voor een schijf is dat volgens mij wel prettig omdat er dan 0,0 beweging in zit. Maar wie weet kom ik daar nog op terug mocht dat niet zo zijn.

- - - Updated - - -

Het ziet eruit als een degelijke machine die wel even meegaat lijkt mij een goede koop:) Hoeveel Watt is de machine, 350 of 370?

350 watt, ze hebben er ook eentje voor 149 van 440 watt.

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Uiteindelijk toch de keuze gemaakt gefeliciteerd!
Ziet er goed uit hoop dat ie bevalt

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.853
410
39
Enkhuizen
Nadeel van velcro is dat door de hoge temperaturen van het schuurpapier tijdens het schuren de velcro kan smelten.
Heb zelf ook een schijf met plaklaag.
Loshalen is simpel met een föhn of verfafbrander.

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
202
2
Schoonebeek
In December was ik een weekje op vakantie in New York.
Bij de Home Depot heb ik mijn gereedschapscollectie maar wat uitgebreid.
Een accucirkelzaag en een accuslijptol, allebei $129 per stuk (dat is met de salestax erbij gerekend)
Ik heb al meer accugereedschap van DeWalt daarom alleen losse machines.
Er staat 20V op maar dat is dezelfde als de 18V wat DeWalt in NL verkoopt, dat 20Vmax is een marketing ding:D
In NL heb ik er nog een 5Ah accu bij gekocht, dat was in NL bijna net zo duur als in de VS.

Ik had nog niet veel met de cirkelzaag gewerkt, maar vandaag en gisteren kwam hij goed van pas, mooi wat multiplex en rachels zagen.
De accucirkelzaag is wat kleiner en lichter dan mijn Makita cirkelzaag met snoer, dus ongemerkt pak je hem sneller dan de zaag met draadje, voelt ook mooi gebalanceerd in je hand met de accu erin.
Topding voor dat geld wat mij betreft.:cool:

Laatst bewerkt:

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Nice !

Bosch is ook zo ... daar zijn de europese 10V toestellen 12V .. maar is krak hetzelfde natuurlijk ..

Een volgeladen battterij van 18v ..onbelast zal je idd bijna 20V meten .. een 10V batterij 12V ...

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Nadeel van velcro is dat door de hoge temperaturen van het schuurpapier tijdens het schuren de velcro kan smelten.
Heb zelf ook een schijf met plaklaag.
Loshalen is simpel met een föhn of verfafbrander.

Dan ga je te hard. Ik heb dat gehad toe ik de ronde oscillerende schuurschijf op mijn Fein multitool eens uitprobeerde.
Terug in de toeren was het devies.

3dmazter

10 aug 2014
1.853
410
39
Enkhuizen
Klopt alleen kun je bij een schijfschuurmachine de snelheid niet regelen.
Je kan wat minder hard duwen maar dan neemt ie ook minder snel materiaal af.

3dmazter

10 aug 2014
1.853
410
39
Enkhuizen
Gister nog een nieuwe 2ehands afzuiger opgehaald via marktplaats.
1500 watt
2500m3
In goede staat.

€100,-

Ik ben er tevreden mee.
Nu nog even op de grote cycloon wachten

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Mezelf ook nog een laat nieuwjaarscadeau gedaan :

mb71oo.jpg

Deze gaat onder een in de maak zijnde freestafel komen te hangen :

2l8his3.jpg

Deze heb ik tweedehands voor een echt wel heel mooi prijsje op de kop getikt :

m982ts.jpg

en als laatste ook niet onbelangrijk :

2zp85xy.jpg

Nu is het wel eventjes welletjes voor een tijdje , tenminste als ik met moeder de vrouw niet in aanvaring wil komen :)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.