Kun je dit hier delen hoe dat moet?Die is er dus wel, staat niet in de gebruiksaanwijzing. Bericht gestuurd naar de verkoper, die stuurde netjes een bericht terug met de instructies. Nu doettie t goed.
Mocht het nodig zijn.
Kun je dit hier delen hoe dat moet?Die is er dus wel, staat niet in de gebruiksaanwijzing. Bericht gestuurd naar de verkoper, die stuurde netjes een bericht terug met de instructies. Nu doettie t goed.
kleine nuance, alle 18v LXT machines gebruiken dezelfde accu.Die pinnailer bevalt uitstekend.
Echt enorm handig om zonder compressor te kunnen werken.
Alle 18v accus van makita passen er in.
Zelfs met de 1.5Ah kan hij nog prima werken.
Alle 18v makita machines gebruiken de zelfde accu.
en natuurlijk een uitgebreide review van dat mooisGisteren bij Baptist een nieuwe lintzaag machine gekocht. De Record Power Sabre 250.
Alleen nog geen tijd gehad om hem in elkaar te zetten.
Daarna volgt een foto.
Toppertje! Waarom deze laguna en geen Record Sabre 450?Baptist heeft vorige week ook een pakketje bij mij laten bezorgen. Nou ja pakketje, het viel een beetje groot uit...
Bekijk bijlage 130607
Maar na uitpakken kwam daar ook een beest van een machine uit: een Laguna BX18 lintzaag!
Zaaghoogte 40 cm en breedte 46 cm.
Bekijk bijlage 130600
De eerste zaagresultaten zijn prima, en het in elkaar zetten is simpel.
Zie hier voor een eerste review.
Ik ben nog aan het nadenken waarom je geen 240mm plank op je Hammer zou kinnen en willen vlakken. Zijn toch verlengde tafels voor (en zonder verlengde tafels maar met een stel rollen en/of een paar handjes ben je er volgens mij ook wel.Vond het geen apart topic waard maar vandaag de OF1400 erbij gekocht naast de OF1010.
Ik ben bezig een tafel te maken en krijg de 230/240cm lange planken niet over m'n vlakbank geworsteld (Hammer A3-26) dus doe het met de frees. Dat bleek toch te zwaar voor de OF1010 te zijn met een 35mm (scherp, carbide) vlakbitje ondanks dat ik maar 1-1.5 mm afnam per keer. De 1010 raakte vrij snel oververhit en liep vast, denk dat de kracht weg viel. Na een paar minuten ging het weer...
De OF1400 heb ik vandaag achter elkaar gebruikt en had nul moeite. Had niet verwacht dat 400W in vermogen zo'n enorm verschil zou zijn. Vind 'm ook niet veel lomper dan de 1010...
Aangezien ik veel met template werk moet ik zeggen dat het inklikken en automatisch centreren van kopieerringen wel echt super is. Bitjes wisselen gaat ook wel wat sneller.
Ondertussen staat de Festool teller op 8 machines.
dat vind ik wel een apart draadje waardVond het geen apart topic waard maar vandaag de OF1400 erbij gekocht naast de OF1010.
Dat was ook precies wat ik dacht toen ik de A3-26 kocht, nota bene met de verlengde tafels voor het vlakken. In de praktijk zijn deze verlengingen bijzonder lastig perfect af te stellen en kunnen ze weinig gewicht dragen zonder iets te buigen waardoor het hele nut van die tafels verdwijnt. Ik ben er ook wel echt een paar uur mee bezig geweest om het voor elkaar te krijgen maar niet gelukt.Ik ben nog aan het nadenken waarom je geen 240mm plank op je Hammer zou kinnen en willen vlakken. Zijn toch verlengde tafels voor (en zonder verlengde tafels maar met een stel rollen en/of een paar handjes ben je er volgens mij ook wel.
Desalniettemin een mooi verhaal om een OF1400 te kopen.
In mijn ogen (zou er zelf ook wel 1 willen) een prima uitbreiding van je arsenaal.
Een mooie foto van je opstelling zou wel tof zijn want hoe vlak je nu een plak met je bovenfrees (weet ik wel maar ik wil gewoon foto’s zien.
De vraag van vandaag: als het verschil zo klein is….. doe je dan de OF1010 weg?
(Niet doen, heerlijk om meer dan 1 frees te hebben)
Ben benieuwd!
HTBDTL
Die grens zal voor iedereen anders zijn denk ik en zal niet alleen van de lengte van het hout afhangen maar ook het gewicht/diktedat vind ik wel een apart draadje waard
namelijk: 'Waar liggen de grenzen bij het vlakken met de Hammer A3-26' ?
niet dat ik er een heb
maar veel collega's wel