Nieuwe tools topic

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
@Robert_T
Jouw ervaring aangaande het uitgelijnd bevestigen van de verlenging heb ik ook, maar het lukt met een goede rij redelijk vlot om het mooi in te regelen is mijn ervaring. Als het steunprofiel eenmaal goed aan de machine bevestigd is, gaat het daarna altijd goed. Omdat ik de ruimte heb, zit de verlenging er altijd op.
Voor zware en echt lange delen maakt twee personen aan de machine het veel makkelijker om een goed resultaat te bereiken.
Misschien dat ik binnenkort nog eens een poging waag of anders Felder een mail of hier soms een trucje voor is. Ik hoor dit verhaal alleen wel vaker en het niet goed uitgelijnd krijgen is nog tot daar aan toe. Daarnaast buigt het simpelweg door bij wat gewicht - dat is het grotere probleem. Heb je daar geen last van?
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
  • Leuk
Waarderingen: Robert_T

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Voor de afbouw van de zolder en als verbetering ten opzichte van de GAS20 heb ik mezelf een FEIN DUSTEX 35L gegund. De slang is 4m lang en het snoer is nog veel langer, echt fijn in het gebruik. Wat ook bijdroeg aan de keuze voor deze stofzuiger is de C32 adapter waardoor een goede koppeling met bijvoorbeeld de GKT55 heel goed is. Ook passen de steel en zuigmond die ik al had.

Vanavond zonder stofwolken een stuk spaanplaat op lengte gezaagd. Ten opzichte van de GAS20 iets van 20% meer onderdruk, een filter dat niet tegen de stofzak zit en een plekje om iets op de stofzuiger te leggen.
Hij lijkt gemaakt te zijn door Starmix en is Made in Rumania.

Wat wel ontbreekt is een filterreinigingsfunctie, maar met een goede stofzak kom je een heel eind.
WhatsApp Image 2023-08-02 at 20.41.43.jpeg

WhatsApp Image 2023-08-02 at 20.41.19.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Volgens mij is de Fein een model van Wap. Die maakten ook de oude festo(ol) sr 5 sr 201 en de sr 151 (en nog andere festool modellen voor ze met hun eigen stofzuigers kwamen.
Prima kwaliteit. Succes ermee.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Volgens mij is de Fein een model van Wap. Die maakten ook de oude festo(ol) sr 5 sr 201 en de sr 151 (en nog andere festool modellen voor ze met hun eigen stofzuigers kwamen.
Prima kwaliteit. Succes ermee.
Is WAP nu onderdeel van Nilfisk? Ik kan weinig nieuwe informatie vinden. Kom wel advertenties in Zuid-Afrika tegen van 2e hands machines
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ook ik heb wat nieuws. Ten behoeve van het zagen van dikke balken voor mijn pergola: IMG_0241.jpeg
Bosch GKS 85 G

Eerst wilde ik eigenlijk een Makita, maar omdat ik de rails al had, deze gekozen. Uiteindelijk nog een rail er bij voor de halve prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan. en mk23

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Nou da's toevallig. Ik heb de Makita HS011GZ aangeschaft vanwege een groot project de komende maanden.

Bevalt de Bosch?


IMG20230805101433.jpg

Makita HS011GZ - 40volt - 270mm [de voorste op de foto]

Moet er nog een iets beter blad voor kopen aangezien de default Makita te dun is en te veel flex heeft.

En weet iemand een winkel die Bosch onderdelen verkoopt?
Ik zoek 2 versteklinialen voor mijn afkortzaag Bosch GCM12GDL.
Voorheen kocht ik Bosch onderdelen bij Kruis gereedschappen in Rotterdam, maar die cancelde de order een dag na de bestelling. En online zie ik niet echt veel opties in Nederland.

Ik zoek de versteklinialen die de onderdelen
63 [artnr. 1609B02101 - verstekliniaal links]
64 [artnr. 1609B02102 - verstekliniaal rechts].

image.png


Als iemand een adres/shop kent ... graag.

Bedankt.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Nou da's toevallig. Ik heb de Makita HS011GZ aangeschaft vanwege een groot project de komende maanden.

Bevalt de Bosch?


Bekijk bijlage 134099

Makita HS011GZ - 40volt - 270mm [de voorste op de foto]

Moet er nog een iets beter blad voor kopen aangezien de default Makita te dun is en te veel flex heeft.

En weet iemand een winkel die Bosch onderdelen verkoopt?
Ik zoek 2 versteklinialen voor mijn afkortzaag Bosch GCM12GDL.
Voorheen kocht ik Bosch onderdelen bij Kruis gereedschappen in Rotterdam, maar die cancelde de order een dag na de bestelling. En online zie ik niet echt veel opties in Nederland.

Ik zoek de versteklinialen die de onderdelen
63 [artnr. 1609B02101 - verstekliniaal links]
64 [artnr. 1609B02102 - verstekliniaal rechts].

Bekijk bijlage 134100


Als iemand een adres/shop kent ... graag.

Bedankt.

Amazon.de
Svh24.de

En ik zou Kruis even bellen. Laatst gehoord van Kruis bij bestellen onderdeel dat Bosch heel slecht is met onderdelen op het moment.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
816
Omgeving Leiden
Neen, geen tikfout denk ik. Op de onderdelenlijst bij Kruis staat al ' niet meer leverbaar' .
Voor het ene type GCM12GDL tenminste. Voor de andere zijn de bestelnummers anders.
20230806_185928.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Je kan onderdelen ook direct bij Bosch bestellen, is goedkoper dan bij Kruis, je hebt echter wel een creditcard nodig..

1691346922456.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan.

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Nou da's toevallig. Ik heb de Makita HS011GZ aangeschaft vanwege een groot project de komende maanden.

Bevalt de Bosch?


Bekijk bijlage 134099

Makita HS011GZ - 40volt - 270mm [de voorste op de foto]

Moet er nog een iets beter blad voor kopen aangezien de default Makita te dun is en te veel flex heeft.
Qua bouw is het een doodsimpele zaag, maar wel degelijk. Maar wellicht heb ik ook een ander zaagblad nodig. Een zaagsnede die niet door de hele balk heen gaat, leidt standaard naar zaagsnede die afwijkt naar rechts.

Momenteel is het sowieso een beetje tobben. Ik krijg de balken mijn schuur in, maar dan sta ik ergen in een hoek zagen. Balken zijn ruw bezaagd, dus ook niet heel maatvast Voor het meest werk (pergola) is een mm afwijking op de kop ook niet erg, maar er komen nog wat zwaluwstaart verbindingen aan, en dan is een mm dikker in het midden wel een probleem. Maar dat vlak ik nog wel uit met een bovenfrees.
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
270
70
Oldenzaal
Je kan onderdelen ook direct bij Bosch bestellen, is goedkoper dan bij Kruis, je hebt echter wel een creditcard nodig..

Bekijk bijlage 134103
Bedankt voor de tip. Ik dacht dat Bosch zelf niet leverde aangezien ze constant naar beschikbare andere verkooppunten leiden.

En inderdaad, de rechter liniaal, de 102 is niet beschikbaar. De webshop van Bosch gooit het artikel ook uit de bestellijst. Ik heb geïnformeerd. Kijken wat daar uit komt.

Bedankt voor de input allemaal.


Jan.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
Een Triton TRA001 voor in de Festool CMS-OF houder. Een beetje een gok, maar het concept werkt. Geen extra gaten, geen modificaties. Alleen de gebruikelijke lange veer uit de freesmachine verwijderd. Ben nog wel op zoek naar de 'goede' positie voor het oranje ding. Ook is het wachten nog op een 8mm spantang.
cmstriton_03.jpgcmstriton_02.jpgcmstriton_01.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: mk23

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.