Ja bij het herlezen is het duidelijkIk denk zomaar de Triton Wim.
Ach @Wim Kluck , iedereen heeft wel eens zo'n dagJa bij het herlezen is het duidelijk
Ding werkte bij mij prima. Ik ergerde me alleen aan bediening van de schakelaar en het verwisselen van de frees. Bij mijn nieuwe AUK freesmotor heb ik dant niet meer. Moet de machine wel vaker schoonmaken anders gaat de machine niet meer voldoende omhoog.Ach @Wim Kluck , iedereen heeft wel eens zo'n dag
Ik ben nog niet blij met de oriëntatie van de machine, of de aan/uit schakelaar is lastig te bereiken, of de klem op de hoogte verstelling. Ook wil ik graag dat de lip van de hoogte verstelling onder een van de "poten" van de frees steunt. Misschien moet ik daar maar eens een grotere plaat voor maken. En, misschien, uiteindelijk toch wat gaatjes boren om de frees aan de plaat vast te schroeven omdat de klemmen niet overal goed plaatsbaar zijn.
Na een groot deel van de avond prutsen en proberen moet ik wel zeggen dat het allemaal wat grofstoffelijker is dan bij Festool. Het loopt allemaal wat minder soepel, gesmeerd. Minder glad, precies, afgewerkt. Maar ja, ik kon een OF2200 nu niet echt verantwoorden.
Op zich gaat de stekker van de frees in het stopcontact van de cms, die zou ik eventueel door een nullast schakelaar kunnen vervangen. Verder als @Wim Kluck schrijft, er zit in de frees een veiligheid ingebouwd die het noodzakelijk maakt dat je de schakelaar op de freesmachine zelf kunt bedienen.Ik zou er voor gemak en veiligheid zo'n schakelaar tussen zetten.
Is het inmiddels niet verboden om zo‘n dubbele schakelaar toestand te gebruiken? Toch ook de reden dat de Festool CMS eruit moest?Op zich gaat de stekker van de frees in het stopcontact van de cms, die zou ik eventueel door een nullast schakelaar kunnen vervangen. Verder als @Wim Kluck schrijft, er zit in de frees een veiligheid ingebouwd die het noodzakelijk maakt dat je de schakelaar op de freesmachine zelf kunt bedienen.
Ik weet dit niet maar ik kan het me niet voorstellen. Het is een bovenfrees. Dat kapje over de schakelaar moet je dicht zetten als je de frees wil wisselen. Ik had er een nullastschakelaar tussen maar kon niet vermijden om dat kapje te gebruiken. (wilde ook niet de boel openschroeven)Is het inmiddels niet verboden om zo‘n dubbele schakelaar toestand te gebruiken? Toch ook de reden dat de Festool CMS eruit moest?
Ja/neen. Het moest voldoen aan o.a. de eisen voor stationaire machines. Als de spanning er om een of andere reden vanaf gaat en er weer op mag de machine niet meer van zelf opstarten. Volgens mij, maar ben geen elektromechanieker, kan dat met een relais in de schakelaar van de cms. Spanning er af, relais valt af. Spanning er op, er gebeurt niets, eerst moet de startknop op de cms bediend worden. De aanknop van het ingebouwde apparaat moet dan in de aan stand gefixeerd zijn.Is het inmiddels niet verboden om zo‘n dubbele schakelaar toestand te gebruiken? Toch ook de reden dat de Festool CMS eruit moest?
Bedankt voor de tip. Ik dacht dat Bosch zelf niet leverde aangezien ze constant naar beschikbare andere verkooppunten leiden.
En inderdaad, de rechter liniaal, de 102 is niet beschikbaar. De webshop van Bosch gooit het artikel ook uit de bestellijst. Ik heb geïnformeerd. Kijken wat daar uit komt.
Bedankt voor de input allemaal.
Jan.
Betreft uw vraag over de verstek linialen.
Deze hebben de artikel nummers 1 609 B04 493 en 1 609 B04 494.
U kunt ze bestellen via een van de lokale dealers zoals Gamma, Praxis, Karwei of Hubo als u daar even langs
gaat met bovenstaande nummers.
Ik kan ze helaas niet bestellen wij kunnen alleen producten en onderdelen bestellen voor de winkels.
Met vriendelijke groet,
Lucien
Customer Contact Center
Robert Bosch B.V. - Power Tools
Postbus 3267
4800 DG Breda
NEDERLAND
www.bosch-pt.com
Tel. +31 (0) 76 579 54 62
Bosch.Pro@nl.bosch.com
View this content on Instagram, zie nikswat Festool en Mafell kunnen lukt ook met een Makita met een lege bus jodekoeken!
Kan het filmpje wel zien.Ah, dat zal wel ivm toegang (alleen bekende) zijn.
Hieronder dan maar de screenshot. Afzuiging sterk verbeterd! Ipv een grote stofwolk nu enkele stofdeeltjes buiten de kap en een mooie werveling rond de bit naar de stofzuiger.
Dat zijn ook niet de kosten om het te laten. En lijkt mij ook een fluitje van een cent om hem daarmee oonieuw te bevestifen.Het kost 8cm schilderstape om 'm opnieuw te bevestigen.