Nieuwe tools topic

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Blijft nog totaal net over een meter en met lengtes van 3m is dat allesbehalve comfortabel werken. Het scheelt zeker, maar de tafel moet eigenlijk gewoon doorlopen, wel zo zuiver..
Dat zijn indd flinke lengtes. Alle beetjes extra lengte voor een tafel helpen dan wel, al is die 41 dan ook nog steeds een flink stuk te kort.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Dat zijn indd flinke lengtes. Alle beetjes extra lengte voor een tafel helpen dan wel, al is die 41 dan ook nog steeds een flink stuk te kort.
Het gaat wel, alleen moet je met zijn 2-en zijn en dan nog is het vooral met haaksen wel een soort synchroondansen. Het werkt stukken makkelijker als minimaal 40% van de te schaven lengte door de uitvoertafel ondersteund is.
Pas weer staan stoeien met 2,5m lengte wat naar 90x90mm teruggeschaafd moest worden en dat ging niet vanzelf....
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Klopt, maar het was bij Mafell die de pennetjes (zitten in een bronzen busje met een veertje er achter) als eerste op de Duo Dubler had. De eerste serie Domino's hadden ook die pennetjes (ik heb er eentje) daarna kwamen de zwarte palletjes. Vond het knap om een alternatief te bedenken wat ook goed werkt. Het pennetje is wel handiger als je ze in een net gemaakt gat als referentie gebruikt, om een rij gaten of sleufjes te maken.

Mooi setje met de box met domino's, is echt serieus geld als je het nieuw koopt.

jaap
Alleen met de pinnetjes kun je nog offset shims erop plaatsen om zo een kortere aanslag van de rand te kunnen krijgen zoals deze > Domino offset pins

Helaas nergens meer te krijgen/vinden!
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Heb een Parkside schuurapparaat aangeschaft. Grappig om even te vermelden dat er op mijn doos gewoon stond dat het uit de Scheppach-fabriek komt. Dan weet je wat je in feite koopt.

Was vroeger met foto-rolletjes ook al zo: wat je kocht bij de supermarkt, kwam gewoon uit een grotere fabriek. Zo waren de filmpjes van de AH van Fuji; Hema Konica etc
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ze zeggen wel eens
'He who dies with the most tools wins'

Dus bij deze
Een nieuw Makita vriendje
De DPT353 pinnailer.
1000003105.jpg

Werkt lekker zo zonder slangen en verbazend stil.
Kan zonder oordoppen werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mk23 en kettingspanner

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
En weer een nieuw draadloos makita vriendje.
Dat werkt toch wel heel lekker zo zonder die bedrading en een stofzuiger met remote.
1000003305.jpg

Neef van mijn vrouw heeft mijn 1.5Ah makita accu geupgrade naar 2.5Ah
Dus klein, compact maar toch voldoende power.
Er was een cel kapot van de oude.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
En weer een nieuw draadloos makita vriendje.
Dat werkt toch wel heel lekker zo zonder die bedrading en een stofzuiger met remote.
Bekijk bijlage 127837

Neef van mijn vrouw heeft mijn 1.5Ah makita accu geupgrade naar 2.5Ah
Dus klein, compact maar toch voldoende power.
Er was een cel kapot van de oude.
Toen ik vorig jaar een tweede van deze frees wilde kopen, uiteindelijk toch weer met draad gekocht. In combinatie met de afzuiging zag ik geen enkel voordeel van geen snoer.
Maar met of zonder snoer, het is een heel fijn machientje
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Toen ik vorig jaar een tweede van deze frees wilde kopen, uiteindelijk toch weer met draad gekocht. In combinatie met de afzuiging zag ik geen enkel voordeel van geen snoer.
Maar met of zonder snoer, het is een heel fijn machientje
Dat dacht ik ook.
Totdat je even wat wil opzuigen na het frezen of een klein hoekje wil wegzagen met de decoupeerzaag.
Normaal clip ik de draad altijd aan de stofzuigslang vast zodat hij niet overal achter blijft hangen.
Met als resultaat dat ik met de frees in mijn ene hand en de losse zuigmond en slang in mijn andere hand even wat opzuig.

Nu is het slang los en ik kan hem neerzetten waar ik wil.
Of tussendoor even een andere accu machine aansluiten.
Heb nu alles op accu.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Afgelopen zaterdag ik ik mijn nieuwe speeltje (BJ 1964) opgehaald. Geen hout maar metaal dit keer, maar nog steeds wel leuk om te delen vind ik: een Lipemec P300 PLH vlakslijpmachine. Automatische X-as verstelling, de y- en z-as handmatig. Een mooie, kwalitatief compacte machine, gebouwd in Frankrijk, Het zal nog even duren voordat de machine operationeel komt, ik moet nog krachtstroom aan laten leggen in mijn garage. Maar daarna wordt de machine ingezet voor het vlakslijpen en slijpen van de gereedschappen die ik maak.
Wilco_flier_toolworks_surface_grinder.png

Filmpje op mijn instagram: https://www.instagram.com/wilco_flier_toolworks/
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.038
2.572
Slag 300mm neem ik aan. Mooi compact machientje heb je weer gevonden. Zo te zien kan je slijpkop ver omhoog. Zo kan je met een sinustafel ook onder een hoek slijpen. Doet je freesbank het al?
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
300mm slag over de X-as inderdaad. De freesbank doet het al wel, maar ik heb het nog niet thuis staan. Zowel de frees als de slijpbank staan momenteel even bij mijn broer. Als ik thuis krachtstroom heb aangelegd gekregen, komen ze hierheen. Ik moet nog even uitzoeken waar te beginnen met die krachtstroom.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik zal daar de zoektocht eens beginnen. ;-) Elektriciteit is een van de weinige dingen waar ik, eigenlijk gek genoeg, geen enkele interesse voor kan opbrengen dus heb ik me eigenlijk ook nooit in verdiept. Het plan is daarom ook om zoveel mogelijk uit te besteden van deze klus. Maar misschien kan ik wat voorbereidende klusjes doen.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
455
622
47
Breda
Ik merk dat steeds meer mensen mijn hulp vragen bij het vellen van een boom. Zelf had ik nog een dode spar in mijn eigen tuin omgezaagd met een stam diameter van 110cm. Dus heb ik voldoende goede argumenten voor de aanschaf van een kettingzaagblad van 130cm en een Alaskan mill setup voor mijn Stihl MS 391. 😇

FC326C5B-039D-4186-9299-ACAC426A237E.jpeg

Vandaag uitgeprobeerd op mijn sparretje. Mooie slabs van 8cm dik.
Hopelijk mag ik binnenkort de dode walnoot bij de buren rooien. De stam daarvan heeft ook een diameterr van bijna een meter. 🥰

32ED6168-E41E-408A-9F9F-2DC7815D7662.jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.