Emy, hoe goed ook bedoeld komt je post wel een beetje belerend over
Nee ik heb niet gedacht aan H balken waar een kraan aan hangt en ik ga ook geen woudreuzen draaien of iets dergelijks, ik doe waarvan ik denk dat het goed is
En duurder ??? ik heb straks voor nog geen 250 euro aan staal uitgegeven, daar zit alles in (ook mijn lagers)
Het draaien van de as word met gesloten beurs gedaan, want ik dat geld zit ook een hoeveelheid staal voor de draaier
Dat gieten nabewerkt moet worden weet ik, maar vlakken van een relatief klein stuk is geen probleem en ook niet duur, hobbyisten onder elkaar doet wonderen !
Nabewerken in de zin van slijpen kan ik zelf, het boren/uitdraaien kan de draaier voor me doen
Als met al is dit een hobbyproject en ben ik toch redelijk zeker dat ik voor een relatief klein bedrag een leuke draaibank kan bouwen
En wellicht is het niet zoals jij het zou doen, ik heb deze weg gekozen en voel me daar nog prima bij
De bedsbanen niet vlak, dat is goed mogelijk, daar kom ik straks wel achter als ik er een laser op zet en de tailstock telkens een cm verplaats over het hele bed, misschien heb ik mazzel en valt het binnen acceptabele marges, misschien heb ik pech en laat ik het bed vlakken, dat zie ik dan wel weer
Gelukkig zijn er meerdere wegen die naar rome leiden