Chevy geloof het of niet maar degene die mijn as gaat draaien heeft beschikking over een kotterkop en bood dat ook al aan, top dus
Dus dat probleem hoef ik thuis niet meer op te lossen
Juriaan, je hebt weinig vertrouwen in mijn laskunsten, terwijl ik daar zo veel vertrouwen in heb, ik heb nog nooit iets verprutst
(maar ook nog nooit iets gelast )
Chevy bedankt voor je meedenken, top.... ! die ringen hou ik even in het achterhoofd
Emy, zo was het niet bedoeld hoor (of toch wel, nou ja, in ieder geval met een lach....en dag niet gelachen...
)
Ik snap wat je bedoeld met de warmte inbreng en vervorming
Dat van die hoeken versterken is zeker zo gek nog niet ! maar dat bedoel je dan over een bepaalde hoogte, want het gaat mij nooit lukken om over 1 meter koker aan de binnenzijde 4 hoeken tot binnendriekhoek om te toveren met een stuk staal en een lastoorts
Voor nu is het volgende gepland
De plaat staal (die al een week in mijn bus ligt omdat hij te zwaar is om er uit te tillen) word eind vd week of volgende week naar de plasmasnijder gebracht, die gaat deze met een cnc gestuurde plasmasnijder korte metten mee maken en daar de door mij gewenste onderdelen uit snijden (ribben voor op de buis)
wss heb ik dan nog wat andere materiaal die hij ook mag snijden
De draaier die mijn as gaat draaien had het ook over kotteren, dus even kijken of hij de maat van mijn vaste kop kan plaatsen anders vragen of de plasmasnijder het kan
Als de kop gekottert kan worden, dan wordt er alleen aan de onderkant gelast, dat is 1 meter bij de lagergaten vandaan, dus daar heb ik geen last van vervorming dmv hitte, als dat mooi passend gemaakt kan worden, dan zie ik dat graag
Je idee van de stelbouten om het eea te centreren (als plan B nodig mocht blijken) vind ik een goeie, die hou ik gaat ook in het achterhoofd
De kop word iets groter dan gepland, de metaalboer had geen 200x200x16 liggen, maar wel een 220x220x16 voor de helf van de prijs van een kleinere maat (was een reststuk zij hij)
Daar ben ik wel happy mee
Berm:
En zó is het maar net ! geweldig toch