Dit is precies waarom ik de vraag stelde. Interessant!@KMvrtr
Waarschijnlijk komen deze poten er onder:
Bekijk bijlage 116159
Bekijk bijlage 116160
Ik twijfel alleen of het blad dik (ruim 4 cm) genoeg is om doorbuigen in de lengte en breedte te voorkomen. De overspanning tussen de poten is circa 190 cm. De bovenkant van de poten is een strip en die houdt het geheel ook wat recht. Maar ik weet niet hoeveel stijfheid die strip toevoegt, omdat die strip maar 1 cm is. Wat denken jullie?
Ik heb nog een stuk van 1 van de planken over en zat er al aan te denken om die onder het blad te monteren. Maar weet niet of dat mooi is. Ik zal het eens testen bij onze huidige tafel om een idee te krijgen.Wat houdt je tegen om in het midden van het blad over de lengte een balk te monteren. Als je deze schuin weg laat lopen aan de kopse kanten valt het qua zicht En het levert je in de lengte aanzienlijk wat stijfheid op
Van Rubio heb je wel maar 1 laag nodig, is het desondanks toch nog zoveel duurder? Ik heb ook altijd Osmo gebruikt, en wou onlangs ook voor de eerste keer Rubio gebruiken voor ladefronten. Ik geraakte er maar niet uit qua kleur, dus toch weer voor Osmo gegaanIk gebruik zelf ook veel Osmo hardwax, maar neig nu toch meer naar Rubio, ondanks dat Rubio wel een stuk duurder is... Nu, ik heb een makersday gevolgd bij Rubio en wat spullen kunnen krijgen, dus dat helpt natuurlijk ook wel
Je boent toch het teveel aan olie weg kort na het aanbrengen?Ik zie dat je de Osmo met een roller hebt aangebracht. Op zich geen probleem natuurlijk, maar je loopt dan wel het risico dat je het te dik aanbrengt. (Heel) dun is het devies hier. Al was het alleen maar omdat je anders lang moet wachten (weken), totdat dat spul goed is uitgehard.