Felder heeft niet helemaal goed nagedacht bij hun tafelverlenging. Deze schuif je er namelijk van de zijkant op. Maar dat gaat niet bij de vandiktetafel, want dan zit de behuizing van de Hammer in de weg. Je moet dan een klemplaatje weghalen en daarna weer bevestigen En dat is behoorlijk onhandig. Dus heb ik zelf maar een plaatje gemaakt met sleufgaten, waardoor je het klemplaat aan de kant kunt schuiven bij de bevestiging.
Lang leve de CNC! Dan is zo’n plaatje snel en nauwkeurig gemaakt. Zo is het bevestigd aan de tafelverlenging.
En helemaal gemonteerd.
Het plaatje is nu gemaakt van 12 mm multiplex. Ik denk dat dit sterk genoeg is. Zo niet, dan maak ik het opnieuw van 10 mm aluminium. Een dikker materiaal gaat niet, want dan is de schroefdraad te kort.
Lang leve de CNC! Dan is zo’n plaatje snel en nauwkeurig gemaakt. Zo is het bevestigd aan de tafelverlenging.
En helemaal gemonteerd.
Het plaatje is nu gemaakt van 12 mm multiplex. Ik denk dat dit sterk genoeg is. Zo niet, dan maak ik het opnieuw van 10 mm aluminium. Een dikker materiaal gaat niet, want dan is de schroefdraad te kort.