Ghehe, sorry, kon het niet latenIk moest DILLIGAF opzoeken: Do I look like I give a f*ck?
Elk project en persoon willen hun eigen afwerking…
Pracht set. Begrijp ik het goed dat er standaard alleen een frees bij zit voor 5mm domino's, maar dat deze set wel meerdere formaten aan kan?Soms moet jij jezelf verwennen. Ik heb er lang over getwijfeld, maar nu toch gekocht….
Bekijk bijlage 125754
Bekijk bijlage 125755
Bekijk bijlage 125756
een klassieke lamello of een zeta ?Mijn 13e maand komt eraan en eerst wilde ik voor een Lamello gaan (gezien de kosten) maar wellicht is een DF500 wel de betere langer-termijn investering.
Ga je hem ook inzetten voor plaatmateriaal
Ik heb best veel van deze machines verkocht. Velen kochten een lamello omdat hun makita of de walt versleten was. Denk aan 2-3 jaar. We spreken hier wel over dagelijks professioneel gebruik/productie.een klassieke lamello of een zeta ?
een klassieke zou ik niet kopen, omdat je voor goed 300 euro een makita hebt, en voor nog veel minder een B-merk, dat daarom niet slechter is
een DF 500 of een zeta ?
voor plaatwerk is de zeta het meest veelzijdig
de DF 500 is eerder voor massief hout + voor verbindingen waar de ruimte voor de zeta onvoldoende breed is
dit als een samenvatting
hier zitten reeds een paar draadjes waar vergelijkingen gemaakt zijn
En ik kan je wel zeggen dat ik wel een andere zou hebben als ik deze machine regelmatig zou gebruiken naast mijn domino.
Wat bedoel je met deze zin?
Ik bedoelde niet echt het merk Lamello, maar denk dan inderdaad aan de Makita PJ7000. Het zou zeker geen professioneel gebruik zijn. Ik begrijp wel dat er voor beide systemen (lamello, domino) specifieke toepassingen zijn, maar beide machines kopen is me als hobby te duur. De reden dat ik een lamello of domino aan wil schaffen, is dat in in huis 4 opbergkasten onder een schuine wand wil maken van gekregen 18mm vuren multiplex platen. Ik zou ook nog mijn deuvelmal kunnen gebruiken natuurlijk, maar dat is watWat bedoel je met deze zin?
Ik denk dat er bedoeld wordt dat voor incidenteel gebruik zo'n B merk voldoet maar bij meer dan sporadisch gebruik deze snel te kort schieten, kapot gaan, nauwkeurigheid gaan missen en slijten. Oftewel alle waar is naar zijn geld
Volgens mij haalt het voor plaatmateriaal niet zoveel uit, maar ligt het verschil vooral in het massieve hout. Doe je dat niet veel kun je af met een betaalbaar lamello apparaat, wat niet wil zeggen dat dit beter werkt dan de domino. Het scheelt vnl. geld.Wat ga je vaker en meer doen? Enkel je 4 opbergkasten uit plaatmateriaal en verder alleen meubels uit vol hout? Dan zou ik de domino kiezen. Ligt je keuze bij meubelmaken ook meer naar platen, een lamello.
Keuze is niet zo heel moeilijk
Naar mijn idee is een domino breder inzetbaar en dat was mijn reden om ervoor te kiezen.
Wat bedoel je met deze zin?
Ik bedoel dat als ik een lamello machine zeer regelmatig zou gebruiken ik een originele zou kopen. (lees bijna elke dag) voor regelmatig gebruik een makita of de walt en voor indenteel gebruik een b merk.
in de les hebben ze die tochVoor mijn meubeltjes voor mijn meubelmakersopleiding in Belgie zou een domino misschien weer handig zijn.
Dat is op zich een goed idee. De toebehoren zitten nu in mijn gereedschapswagen. Die staat op 1 meter afstand, dus heel veel win ik er niet mee. Misschien ga ik wel een houder voor wat MFT-klemmen en bench dogs maken. Bv zoiets:Ziet er goed uit!
Je zou er boven de bovenste systainer nog wel een lage lade kunnen maken om de toebehoren van het MTF-blad in op te bergen?