Vanwege de lengte is wel mooi hout als je zelf een schaaf wil maken. Meestal weinig gebruikt?Bekijk bijlage 165226
Ik heb deze Nooitgedacht in de kringloop laten liggen omdat ik 17,50 euro te veel vond voor een reischaaf die ik vermoedelijk nooit nodig heb.
Of heb ik nu goud laten liggen?

Dat hoekje dat er uit is ziet er uit zoals ik er vroeger ook ooit één ingeslepen heb om bij massaal afschrijfwerk ( meterpeil) m’n potlood scherp kon houden. Werkte toen voor mij prima, was wel opletten want er zat een vlijmscherp snijpunt aan m’n winkelhaak bedoeld om te schrapen..Meestal vind ik niks van mooi oud gereedschap bij de kringlopen hier in de buurt, maar deze week had ik mazzel, samen voor 2,50 mogen meenemen.
Bekijk bijlage 165526Bekijk bijlage 165527
Nooit eerder een Disston winkelhaak gezien. Helaas is er een klein hoekje uit, maar werkt nog prima en is nog helemaal recht en haaks. De schaaf hoeft nagenoeg niks aan te gebeuren. Even vlakken, olien en slijpen en hij kan weer wat jaartjes mee.
hmmm goeie, ik zal eens kijken of ik kan achterhalen of het afgebroken is of wellicht inderdaad bewust is gemaakt. Zo specifiek had ik er nog niet naar gekeken.Dat hoekje dat er uit is ziet er uit zoals ik er vroeger ook ooit één ingeslepen heb om bij massaal afschrijfwerk ( meterpeil) m’n potlood scherp kon houden. Werkte toen voor mij prima, was wel opletten want er zat een vlijmscherp snijpunt aan m’n winkelhaak bedoeld om te schrapen..
Valt deze onder de wapenwetIk woon tijdelijk in Amerika (sinds 2023, verhuizen deze zomer weer terug) en zo af en toe kijk ik hier naar tweedehands gereedschap. Afgelopen week heb ik een verstekzaag opgehaald. Merk: Miller's Falls, met een gigantische zaag (60cm zaagblad). Alles zit er nog op en hij werkt uitstekend. Erg leuk om mee te werken.