Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Filmpje? Ai… Ik heb geen statief waar ik m'n iPhone in kan zetten. Met een hand filmen en met de ander de boor bedienen gaat denk ik ook niet echt werken. Als ik eens een keer een prutsuurtje over heb zal ik proberen wat te McGyveren.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Gisteren een paar handzagen gekocht voor 2,50 per stuk, de smalle is een shurley&dietrich op de andere twee heb ik (nog) geen merk kunnen ontdekken

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
Cas
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Ze lagen er al een tijdje ;) Ik rij er elke week even langs en op een gegeven moment is er waarschijnlijk een oude verzamelaar langsgeweest want er lagen er op een gegeven moment een stuk of 15.

Ik heb vandaag deze meegenomen:
DSC_9109.jpg

DSC_9110.jpg

DSC_9111.jpg

Iemand een tip hoe ik dat beetje roest eraf krijg zonder dat de schildering ook verdwijnt? er staat iets va "three crown saws"
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Waar is dat in Schiedam dan? Ik kom er vandaan (van vroegâh) maar zou zo gauw geen tweedehandsgereedschapzaakje weten!
In de spaanse polder, andere kant van de A20 dan het echte schiedam. Is een vestiging van Het Goed dus niet alleen gereedschap. Maar op zich wel veel gereedschap in de bakken steeds. Goede spullen blijven daar nooit lang liggen, hoge doorstroom van artikelen. Meeste prijzen zijn ook lachwekkend.

@Citrix, zo te zien gedrukt dus ik ben bang dat als ik de zaag in de citroenzuur doe dat dan idd alles eraf geveegd wordt.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Sow, die is goed mishandeld :(
Stevig uit de haak en gebruikt als roerhoutje ofzoiets.... mja voor 50 cent kan je hem niet laten liggen.
Succes met schoonmaken.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
46
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
@Citrix, zo te zien gedrukt dus ik ben bang dat als ik de zaag in de citroenzuur doe dat dan idd alles eraf geveegd wordt.

CivixX dammit CivixX :p

@Armadaman, das idd een koopje maar zo te zien al een behoorlijk eindje korter dan origineel. Denk je dat dit nog prettig zal werken ? Ik bedoel dat de balans er een beetje uit is en je dus meer kracht zet op het snijvlak als wanneer het lemmet langer zou zijn. Tenzij je deze alleen zou gebruiken voor hakwerk maar daar is het heft niet zo voor geschikt.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
CivixX dammit CivixX :p
Denk je dat dit nog prettig zal werken ?
De beitel heeft drie kleuren verf over elkaar. Of er roest onder zit zien we vanzelf wel. Wat de lengt betreft: Ik zie niet zo'n probleem in kort of korter. Kijk maar naar de Japanse beitels. Ik heb nog wel kortere die prima in gebruik zijn. Wat betreft het balanspunt?? Ook daar zie ik niet echt een probleem mee. Gewoon gaan gebruiken, is mijn algemene visie op gereedschap.
hg Hugo
 
Fineer slagijzer

Toen mijn vader op zijn 91e stopte met restaureren, bracht hij een hoop gereedschap bij mij. Onderstaande fineer stempels, zoals wij ze noemde heb ik veel gebruikt. Dat ze oud zijn is wel te zien aan het 4 cijferige Duitse telefoon nr wat er op vermeldt staat.
Weet iemand hoe dit gereedschap werkelijk heet?
Vr.gr. Nico Oosthoek
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 366
  • image.jpg
    image.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 368

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.