Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ja, het is behelpen maar je kan de verstelbare klem met het druknopje tegen het werkstuk drukken en dan met de slinger vastzetten.
Bedankt maar het is een oudere versie zonder de drukknop, dus enkel een schroef. Unused by design

Ik heb gezien dat het mogelijks nog in productie is als de Swissrex, de design daarvan is vrij goed, geen idee hoe de afwerking is. Voornamelijk op zwitserse beurzen te koop, ik wil waarschijnlijk de prijs niet kennen.
Swissrex.JPG

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Vrienden
Ik ben dit onderwerp een tijd geleden gestart. Eigenlijk heb ik het gej???? T . Hans Almere is het in een grijs verleden gestart. Jaap had bij de omzetting het idee dat het wel een beetje genoeg was, meer een forum in een forum. Omdat ik in het begin alles kocht wat los en vast zat ben ik er weer aan begonnen. Daar heb ik GEEN spijt van. Vaak zie ik leuke dingen ,slimme aankopen voorbij komen en weet op die manier wat er in de schuur van de opknappers onder ons leeft. Dat er soms een pittig gesprek ontstaat juich ik erg toe. Ik heb lang niet genoeg ervaring om over alle onderwerpen mee te praten. Wat ik hier erg waardeer is de eerlijke en open toon waar de gesprekken in gevoerd worden. Dat er mensen soms uit de bocht vliegen dat kan wel eens gebeuren. Als dat jouw handelsmerk word dan is het niet de post waar ik op zit te wachten. Dat de grote BAAS soms moet ingrijpen is dan ook duidelijk. Jaap bedankt voor het prima beheer van “ons”forum

ZO wie heeft er nog wat nieuws op de kop getikt???

Hg Hugo

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.289
1.932
Terkaple
www.woodworking.nl
Ha, ha, die Hugo! Mijn enige bezwaar tegen dit enorme moloch onderwerp is, dat er haast niks in teruggevonden kan worden. Maar er komt ook steeds betere zoeksoftware voor fora, dus wie weet. Ben zelfs onderwijl aan het kijken en waarschijnlijk voor test aankopen van andere forumsoftware. Maar dat is weer een ander verhaal. Van handyman vind ik het gewoon jammer, ik heb hem niet voor niks een mail gestuurd om weer op het forum terug te komen, omdat ik vind dat iedereen zich hier welkom moet voelen. En dat blijft ook zo...... ook bandieten die dit soort onderwerpen starten ;) .

jaap

ps, had vandaag het stukje hout in handen dat je voor me meenam naar Bangkok, ik heb er nog niets meegedaan, maar dat komt wel; het heeft een apart plekje in de collectie!

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
vandaag eindelijk pakje binnen, volgens de MP advertentie een #4, blijkt bij uitpakken een #3 te zijn. Die had ik al....
Type 19 zo te zien, maar voor die 21 euro gaan we verder niet klagen, kan altijd wel weer voor eenzelfde prijs verkocht worden.

DSC_9044.jpg

Laatst bewerkt:

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
hallo swave,
ben jij opzoek naar een stanley no vier, ik naar een stanley no drie, hou hem even vast misschien kunnen we ruilen,ik heb nog een reserve nummer vier ergens in de schuur, zo niet neem ik hem over voor de zelfde prijs als jij betaald met heb,lijkt je dat wat.
ik hoor graag van je
groet
marco

ik stuur ook even een PB,

Laatst bewerkt:

Ruurd.A

Actieve deelnemer
7 jun 2013
29
0
Groningen
Eerder deze week bij de locale kringloop een Record #4, jammer genoeg mist de dekbeitel, maar voor €3 kon ik de verleiding niet weerstaan:)

Als ik binnenkort wat tijd over heb de roest er af halen en schoonmaken, dan lijkt het al weer heel wat.

Foto0773.jpg
Foto0770.jpg

Groet,
Ruurd

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
ps, had vandaag het stukje hout in handen dat je voor me meenam naar Bangkok, ik heb er nog niets meegedaan, maar dat komt wel; het heeft een apart plekje in de collectie!
Dat WAS/is volgens mij eik. Jij dacht toen al dat het iets anders was. Ik heb er natuurlijk geen verstand van en dacht : als hij het zegt is dat de waarheid. :p
Dat plankje heeft wel heel wat kilometertjes gemaakt. Leuk dat je het bewaard hebt.
hg Hugo

marplesfan21

Actieve deelnemer
22 dec 2013
112
0
Zaanstad
Hallo,
ik heb hier nooit iets gepost in dit katern, dus weet niet wat het criterium is van posten, maar hier een paar fotootjes van mij laatst gescoorden item's!
Op deze foto een mooi boek over houtsnijden van antony dennig gekocht bij de bied voor 1,50€Bekijk bijlage 12696Bekijk bijlage 12697

op de volgende foto's een haalmes twee schiet beitels,twee andere beitels met een breedte respectievelijk van 5cm en een totale lengte 23 van en 6cm en een totale lengte van 43cm Bekijk bijlage 12698Bekijk bijlage 12699Bekijk bijlage 12700Bekijk bijlage 12701

De twee schietbeitels hebben een maat van 29 cm totale lengte en de dikte is 23mm de breedte is 10mm van de dunste, en van de dikste is de totale lengte 30cm, de dikte is 23mm en de breedte is 12mm het merk van de fabrikant is niet zicht baar door de laag verf of de roest!

Deze twee schiet beitel ijzers mogen van bezitter veranderen geef maar een PB als je geïnteresseerd bent.

Het haalmes is 35mm breed en een totale lengte is 40cm maker niet bekend, mes is erg roestig

Ook nog een paar schaven gescoord
Een houten HBS in zeer goede staat met een mes van wolfram vanadium, ik was al een paar jaar aan het zoeken naar deze schaaf, die het geweldig doet in zeer hard hout, met een zeer lange stand tijd!

Een stalen este schaaf nummer 4, met een gepimte beitel namelijk een gelamineerde uit 1868 merk fromholz.

en een stalen WITTE schaaf made in germany nummer 3

100_6714.jpg100_6715.jpg100_6712.jpg100_6713.jpg

Deze Witte nummer 3 schaaf mag ook verhuizen naar een nieuwe baas want deze is al in mijn bezit, ik vind dit persoonlijk een heerlijke schaaf voor lichte werkzaamheden, interesse= Stuur even PBtje

Al met al was het weer een leuke dag gister!

Met groet
Marco

Laatst bewerkt:

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
Op visite geweest bij mn moeder, die had nog twee mooie Nooitgedagt beitels liggen. Een van 18 mm / 3/4 inch, een van 1 inch. Op de beitels staat nog vermeld "swedish steel"

DSC_9066.jpg

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.830
194
Rotterdam
Naar aanleiding van het filmpje van Armadaman http://www.woodworking.nl/showthread.php?9976-alles-met-de-hand waarin een met de hand aangedreven kolomboormachine is te zien heb ik Marktplaats afgespeurd en een pracht exemplaar gevonden.
Hij is niet zo groot als degene in het filmpje, maar hij draait nog heel soepel en alles zit er op en aan.
Hij is wel behoorlijk vet en wat verroest en vies.

2014-02-02 13.05.05.jpg

Ik heb hem een nachtje in de citroenzuur gelegen en ben net begonnen aan de grote schoonmaak.
Al de oude verf gaat er af (zover het er nog op zit) en dan poets ik 'm op.
Dan kan ik 'm weer in volle glorie gebruiken.

Als ik klaar ben zal ik er weer een foto van maken.

Groeten, Raymond

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Wou,
Goede score Ray. ik denk dat het tijd word een op dat zoldertje te komen kijken. Dit soort "antiek"verdiend het om in ere hersteld te worden. Is het bovenwiel om de diepte in te stellen?? En de prijs? de hoofdprijs?? of geluk gehad?

hg Hugo

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
waar deze schatten vandaan komen, hoef ik waarschijnlijk niet te vermelden. Maar voor alle volledigheid: overgenomen van Caspar Labarre ;)

Bijlagen

• IMG_4500.jpg
    IMG_4500.jpg
    92 KB · Weergaven: 418
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.830
194
Rotterdam
Hey Hugo, je bent van harte welkom.

Het grote wiel is een vliegwiel, en met dat kleintje er onder kan je iets instellen. Ik denk de diepte, maar dat moet ik nog uit proberen.
Als je aan de slinger draait gaat de boor vanzelf tijdens het draaien naar beneden.

Hij was € 25,-.
En 1,5 uur rijden. (en weer 1,5 uur terug)

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.289
1.932
Terkaple
www.woodworking.nl
@sunrayes en Samponette, allebei gefeliciteerd met de aankoop, mooie spullen! Heb naar dezelfde mooie spullen van Caspar zitten kijken, maar je was me ruim voor met bericht om naar onze hoofdstad te komen. Ik nam aan dat, waar het niet helemaal perfect was, Caspar dat zelf wel gedaan had, dus daar ga je veel plezier aan beleven!

jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.