Zaterdag naar de rommelmarkt in Katwijk geweest .
Helaas geen garantie dat je daar de volgende keer weer zoiets vind .
Helaas geen garantie dat je daar de volgende keer weer zoiets vind .
Gefeliciteerd, dat is mooi materiaal voor bijna nietsLeuke vondst op de rommelmarkt voor 5 euro .
1 zaag en 3 beitels , een lange zelfgemaakte draaibeitel past niet op de foto .
Veritas zaagje , hoekbeitel en een verdiepte Japanse beitel .
Bekijk bijlage 145800
Het lijkt er op dat dat de 'onderkaak' van de bek is/hoort te zijn. Vergelijk met deze foto (trimont pipewrench 14 inch) :Heeft iemand een idee wat de functie kan zijn van het vaste deel van deze oude verstelbare sleutel, ik bedoel het stukje boven dat schuin staat, ik heb er al dagen WD40 en Rustico op gespoten, maar verder als dit gaat ie niet en kan misschien ook niet, geen idee.
Bekijk bijlage 146132
Ik heb er hier nog wat liggen. Best handig.Nee, is om planten vast te zetten., Daar werd het bij ons voor verkocht, lang geleden.
Grappig, dan weet ik waar ze vandaan komen.Ze kwamen allemaal van een school in Belgie, dus aardig toegetakeld, en bedekt met een dikke laag roze (!?!?) verf.
ja, België, Berchem meerbepaald.@jorisvh leuk dat je dit herkend! Was dit ook in belgie? Zo ja, is deze persoon ermee gestopt dat de schaven daar weg gingen naar jij weet?
Dat zal het dan wel zijn inderdaad, dank voor de toelichting. Altijd leuk om de herkomst van de schaven erbij te weten.ja, België, Berchem meerbepaald.
er zijn hier meerdere oudstudenten van de opleiding bij CVO Encora actief.
bij mijn weten werkt mijn docent daar nog maar zeker ben ik er niet van.
de opleiding is enkele jaren geleden verhuisd een volledig nieuw gebouw, in Hoboken. ik kan me inbeelden dat bij die verhuis wat oud spul achtergebleven is.
Is die spookschaaf niet een vellingschaaf oid?
Klopt.En ik dacht een zettang voor zagen.
Bekijk bijlage 146466
Ook deze sleutel heb ik, als erfstuk.Heeft iemand een idee wat de functie kan zijn van het vaste deel van deze oude verstelbare sleutel, ik bedoel het stukje boven dat schuin staat, ik heb er al dagen WD40 en Rustico op gespoten, maar verder als dit gaat ie niet en kan misschien ook niet, geen idee.
Bekijk bijlage 146132