De zool zit er onder gelijmd in een ribbeltjespatroon, ik zal er wel even een plaatje van maken. Iets van een kleine cm dik ongeveer..
de meesten hier, kennen het omgaan met gereedschap alleen van YouTube.Hoi
Mij is geleerd een schaaf op zijn zij kant te leggen zo dat de bijtel niet Beschadigd
Volgens mij is dit een Nooitgedagt schaaf (ik zie een kroontje en J.N.). Ik heb zo'n zelfde maar daarop is volgens mij niets meer te zien (behalve de naam van de meubelmakerij) en nog een Ulmia, beiden hebben dezelfde bevestiging van de zool (ik denk buxus /boxwood?).Zo is de zool onder de schaaf bevestigd, ik heb nog niet eerder zoiets gezien.
Hij is verder glad en haaks.
Bekijk bijlage 130679
Als je met een schaaf hout kunt schaven zonder dat ie meteen vernield wordt kun je m ook gewoon op zijn zool op een houten werkbank zetten. Dat vereist wel dat er niet allemaal metalen zooi op je bank ligt waar je m per ongeluk op kunt zetten ;-)Hoi
Mij is geleerd een schaaf op zijn zij kant te leggen zo dat de bijtel niet Beschadigd
Ik bedoelde het einde van het handvat. Kun je niet zo goed op de foto zien (sorry!), maar daar is flink op gemept.Dat is een vrij bekend model schroevendraaier. Vervormen was vroeger heel normaal, dus platslaan om de punt terug in model te krijgen was niet heel vreemd.