Wij verkocht in de ijzerwaren en gereedschappenwinkel bijna alleen maar moniertangen en weinig nijptangen.Ik gebruik een moniertang al jaren als nijptang.. gewoon omdat ie langer is en nijpen doet ie ook
Ook spijkers trekken gaat er prima mee
Daar is een speciale greep voor. Ik heb in het verleden een slijpcursus bij creusen gehad en daar deed iemand dat voor. Was ie japan voor opgeleid. Word de beitel te warm laat je hem los zonder dat de beitel valt. Je zit met je vingers maar een paar mm van de snede.Gewoon je vinger dicht tegen de snede aanhouden. Als het te warm wordt voor je vinger even koelen.
Zou ook leuk zijn om te leren, ik heb gewoon een glas water erbij gezet, even kort slijpen, in het water, snede bekijken en weer slijpen. Werkte prima en nu weer een vlijmscherpe beitel (na de stationaire slijpmachine natuurlijk gewoon netjes over de diamantsteen en wetten)Daar is een speciale greep voor. Ik heb in het verleden een slijpcursus bij creusen gehad en daar deed iemand dat voor. Was ie japan voor opgeleid. Word de beitel te warm laat je hem los zonder dat de beitel valt. Je zit met je vingers maar een paar mm van de snede.
Je zet ze tegen de draaiende slijpsteen aan. Heel voorzichtig. En dan van links naar rechts vv bewegen. Dan zie je het vanzelf gebeuren.Hoe doe je dat?
Ik ken deze twee, waarvan ik zelf de eerste heb. Maar eigenlijk weinig idee hoe dat officieel moet. Bij de tweede al helemaal niet.
Bekijk bijlage 112766