De beste wensen allemaal, eerste post hier van het nieuwe jaar
Ik heb vandaag een pakketje binnengekregen via marktplaats:
Wat hamers, vijlen, schaven, beitels en een blokhaak. Ik ben erg fan van Nooitgedagt dus ik sloeg aan op de advertentie (en heb nog geen 10mm beitel).
Erg leuk om uit te pakken. Voelt als kerstmis
Helaas is de winkelhaak niet meer bruikbaar, een cm of 4 van de "punt" is hij gebogen en er is een hapje uit het blad aan de onderzijde. Verder behoeven de beitels aardig wat werk. De rode is op de "punt" gewoon vlak (een ruime mm, dus dat wordt lang slijpen) en hij is daar gekomen middels machinaal slijpen aangezien hij aan de vlakke zijde verkleurd is. Dus hoop dat de eigenschappen van het staal niet aangetast zijn. 1 van de schaven werkt direct al prima, de andere is bot. Maar daar had ik het ook niet direct voor gekocht.
De houten hamer is ook nooitgedagt, en het leukste er aan is dat hij heerlijk ruikt
De knipex nijptang lijkt een paar draadnagels gezien te hebben die gewonnen hebben, maar voor spijkertje trekken is hij nog prima (en heb hem nu dubbel. Dus deze misschien voor het sloopwerk en de andere netjes houden).
Al met al. Leuk pakket voor mezelf
PS er staan getallen in geslagen. Tussen de 8 en 15, iemand enig idee waar dat voor is?