Ik kan ook altijd behulpzaam zijn als men een speciaal dingetje met speciale draad nodig heeft.Met dank aan @Roeland is mijn schaaf weer in topconditie. Het lijkt me dat mijn opa hem samengesteld heeft uit meerdere schaven oid.
Maar omdat ik dus wat spullen heb die ik niet nodig heb zal ik ze hier even neerzetten voor het geval iemand nog met een schaaf aan de gang gaat. Het gaat om een yoke en een revisiesetje voor stanley nr. 4 (deze: Baptist )
Bekijk bijlage 109929
Mag gratis door naar de volgende.
Edit, er heeft zich een gegadigde gemeld.
Die "profielstukjes" (draadmeters) heb ik ook. Dus no worries ;-)Mocht mijn locktite oplossing niet meer werken zal ik daar zeker even aan denken maar ik zou niet weten hoe ik het draad zou moeten opmeten aangezien het zo'n klein stukje is en ik daar niet van die profielstukjes voor heb. Maar bedankt voor het aanbod in ieder geval
dit is om aan schoenen te werken ?Woensdag gescoord bij de plaatselijke kringloop voor € 17,50
Houten voet aangebracht en gat geboord en getapt om de leest netjes vast te zetten.
Ga deze voor wat fijner (smeed)werk gebruiken
Bekijk bijlage 110189
Bekijk bijlage 110190
Groetnis,
Roeland
dit is om aan schoenen te werken ?
wat is het verband tussen schoenen en smeedwerk ?
Een staak weet niet waar je hem voor wil gebruiken.
Bij voorbeeld het strekken van een lintzaaglint en of verminderen van de zetting.Om de stalen neuzen mee in te bouwen....
Met kloppen op het lint maak je het lint wel bros op die plek, toch? (Koudvervormen) Dus meer kans op breken... Of valt dat wel mee?Bij voorbeeld het strekken van een lintzaaglint en of verminderen van de zetting.Bekijk bijlage 110416
Maar.. ik herstel natuurlijk mijn eigen schoenen, ook van mijn gezin.
Groetnis,
Roeland
Daar heb je toch geen staak voor nodig?Om de stalen neuzen mee in te bouwen....
Dit bericht is goedgekeurd door de VTBVOLEOA. (Vereniging Ter Bestrijding Van Onnodig Lange En Overbodige Afkortingen)Tender loving care