Vandaag vond ik weer een juweeltje in een kringloop in Zwolle. Ik vind het altijd prachtig om in de bak met verroeste gereedschappen te struinen omdat je daar soms best kans heb omiets moois tegen te komen. En inderdaad lagen er een paar oude Nooitgedagt steekbeitels. Ik heb ondertussen al een grote verzameling beitels die ik lang niet allemaal gebruik, maar een Nooitgedagt beitel koop ik eigenlijk altijd mits de prijs redelijk is. Het merk heeft voor mij sentiment! De beitels die ik op het eerste gezicht zag, waren vrij standaard, niet gelamineerde beitels waarvan sommige ook aardig misbruikt waren helaas. Toen ik echter doorzocht zag ik een prachtige, oude hakbeitel van Nooitgedagt in perfecte staat! Ik had nog nooit zoiets gezien bij een kringloop!
Ik heb hem direct maar gekocht, het was weer een goede dag!
De beitel is 360mm lang inclusief handvat, 38mm breed, het essenhouten handvat is 150mm lang em zeker 55mm in doorsnede. Het is op de achterkant van de beitel duidelijk te zien dat het staal gelamineerd is, met zeker nog zo'n 120mm lengte van het geharde staal!
Ik heb hem direct maar gekocht, het was weer een goede dag!
De beitel is 360mm lang inclusief handvat, 38mm breed, het essenhouten handvat is 150mm lang em zeker 55mm in doorsnede. Het is op de achterkant van de beitel duidelijk te zien dat het staal gelamineerd is, met zeker nog zo'n 120mm lengte van het geharde staal!