Weer eens wezen struinen op de rommelmarkt in Eelde, vroeger een vrij grote markt met minimaal 2 grote hallen met spullen, maar met de opkomst van de kringlopen, marktplaats en de verandering van interesses van de nieuwe generatie, waren er maar een paar rijen. Maar de verbazing was groot dat er toch nog een groot aantal gereedschap aanbieders was.
Een paar vondsten, een lekker dikke Kirchen Nero met houtworm hecht, een E A Berg, en een Hemann Paffenhoff 1cm breed. De laatste is een nieuwe aanwinst in mijn verzameling. (totaal 7 euro)
En een reischaaf van Goldenberg die nauwelijks gebruikt lijkt.(4 euro) Eigenlijk moet ik mezelf een reischaaf koopverbod opleggen want ik gebruik ze niet echt (maar kan altijd nog
) Deze was te mooi om te laten liggen. De achterzijde van de beitel is zelfs nog helemaal spiegelend. Een raar detail is dat keer beitel opdraai nokje maar het mecanisme ontbreekt... Opvallend aan het ontwerp is dat in vergelijk met de nooitgedacht schaven het handvat erg ver naar achteren is geplaatst.
Niet op de foto is een orginele oude metalen stanley handyman, die mijn vriendin voor 2 ,50 mee kreeg.
nu weer een aantal maanden een koop stop..