Leerzaam: Festool fraude op Marktplaats

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.598
Gaanderen
Je mag al blij zijn als je een festool machine in goede staat voor 75% van de nieuwprijs kan scoren. Dus een domino en stofzuiger voor 500 Dat is erg laag. Ik heb het al eerder hier gezegd : als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook niet waar.
Voordat we een discussie krijgen over die 75% die vind ik veel te hoog voor een echt gebruikte machine.
 

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Ik ben gelukkig niet van gisteren, ga al een tijdje mee en heb werksgewijs veel te maken met (het tegengaan van) cybercrime gelukkig. Je advies is absoluut belangrijk, blijf het geven aan iedereen die je hierover spreekt! Wat mij vooral bevreemd is het uitblijven van een smoes waarom afhalen geen optie zou zijn, immers, het is duidelijk uit de tegenstrijdige antwoorden dat het toch om oplichting lijkt te gaan.

Je mag al blij zijn als je een festool machine in goede staat voor 75% van de nieuwprijs kan scoren. Dus een domino en stofzuiger voor 500 Dat is erg laag. Ik heb het al eerder hier gezegd : als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook niet waar.
Voordat we een discussie krijgen over die 75% die vind ik veel te hoog voor een echt gebruikte machine.
Weet je er zijn geen regels over gebr machines, hangt ervan af hoeveel gebruikt etc, ik heb super mafell machines verkocht waarvan ik later dacht, misschien te goedkoop verkocht? misschien wel of niet, weet t niet, ik koop gereeedschap als ik n project heb, ik weet inmiddels dat mijn performance afhankelijk is van het kwaliteit gereedschap, dat is gewoon zo. feit, ben zo opgeleidt , vele jaren geleden. ik kan niet op 0.1 zagen als de zaagmachine een afwijking +heeft van 0.5
 

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Weet je er zijn geen regels over gebr machines, hangt ervan af hoeveel gebruikt etc, ik heb super mafell machines verkocht waarvan ik later dacht, misschien te goedkoop verkocht? misschien wel of niet, weet t niet, ik koop gereeedschap als ik n project heb, ik weet inmiddels dat mijn performance afhankelijk is van het kwaliteit gereedschap, dat is gewoon zo. feit, ben zo opgeleidt , vele jaren geleden. ik kan niet op 0.1 zagen als de zaagmachine een afwijking +heeft van 0.5

Idd, zo gaat dat en uiteindelijk maar een nw machine gekocht,
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.079
414
Je mag al blij zijn als je een festool machine in goede staat voor 75% van de nieuwprijs kan scoren. Dus een domino en stofzuiger voor 500 Dat is erg laag. Ik heb het al eerder hier gezegd : als het te mooi is om waar te zijn dan is het meestal ook niet waar.
Voordat we een discussie krijgen over die 75% die vind ik veel te hoog voor een echt gebruikte machine.
Mijn Mafell lamellenfrees was 50% van de nieuwprijs en vrijwel nooit gebruikt. Wel opgehaald, één dorp verderop. Soms heb je gewoon geluk.
 

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Mijn Mafell lamellenfrees was 50% van de nieuwprijs en vrijwel nooit gebruikt. Wel opgehaald, één dorp verderop. Soms heb je gewoon geluk.
dat is natuurlijk waar, wat we niet moeten vergeten, de machines die iedere dag gebruikt worden hebben een veel zwaarder leven. Echter, wat er natuurlijk al jaren gaande is dat de hobbyisten, en dat is niet negatief bedoeld, kopen ook de prof. merken die worden vaak minder intensief gebruikt. zoals je omschrijft, ik denk dat de eerste indruk al meer dan genoeg zegt.
 

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
dat is natuurlijk waar, wat we niet moeten vergeten, de machines die iedere dag gebruikt worden hebben een veel zwaarder leven. Echter, wat er natuurlijk al jaren gaande is dat de hobbyisten, en dat is niet negatief bedoeld, kopen ook de prof. merken die worden vaak minder intensief gebruikt. zoals je omschrijft, ik denk dat de eerste indruk al meer dan genoeg zegt.
en ja mn werkplaats of garage is soms een bende, maar ik weet wat het gereedschap heeft gekost en daar zijn we dan wel zuinig op
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.598
Gaanderen
Mijn Mafell lamellenfrees was 50% van de nieuwprijs en vrijwel nooit gebruikt. Wel opgehaald, één dorp verderop. Soms heb je gewoon geluk.
Ik had het over festool. Die zijn 2 dehands meestal overvraagd. Op veilingen heb ik meegemaakt dat er meer betaald werd dan in de winkel. Maar een mafell voor de helft is mooi.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.079
414
Ik weet dat jij het over Festool had, maar op gekke wijze hebben al die Festool-kopers Mafell niet in beeld. Gratis tip, hoe je wel voor een mooie prijs kwaliteitsgereedschap kunt bemachtigen, zeg maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.