Leerzaam: Festool fraude op Marktplaats

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
984
Omgeving Eindhoven
Gek, nu zie ik deze ook wel (weer). Daarnet kreeg ik de bekende MP-pagina dat de advertentie niet meer bestond…
Moet niet gekker worden of ik begin nog aan mezelf te twijfelen 🤔
 
  • Wow
Waarderingen: vandikte

MrHLN

Actieve deelnemer
26 apr 2020
70
30
Noord-Holland
In mijn enthousiasme dus iets te snel gedeeld (had graag een meer zinvolle bijdrage geleverd aan het marktplein).
Wel gaaf om te zien dat er zo’n alerte groep ervaren mensen zich hier dus ook mee bezighouden, het voorkomen van leed.
Uiteindelijk hebben we er wat van geleerd. Het had zomaar het snoepje van de week kunnen zijn. Ik kan mij zo voorstellen dat de markt op de eilanden anders werkt dan op het vasteland dus wie weet ;) Anyway, woodworking.nl to the rescue!
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.829
391
38
Enkhuizen
Ik ben 1 x opgelicht met den domino via marktplaats.
Stom natuurlijk maar wel €380,- kwijt.
De 2e koste €650 en heb ik opgehaald.
Perfect apparaat met alles erbij.

rond de €650 begint het een beetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Ik ben één keer opgelicht op marktplaats. Het was geen groot bedrag, ik meen iets van €70. Leek vertrouwd en prijs was niet eens te mooi om waar te zijn.

Sindsdien doe ik alleen nog contant handel op marktplaats, zowel kopen als verkopen.

Ik heb tijd zat. Zijn de kosten voor de brandstof het mij waard bovenop de prijs, haal ik het op en anders: Jammer dan.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
398
176
Groene Hart
Iets ophalen en contant betalen, daar maken wij een uitje van.
Dan is het niet erg om naar de andere kant van het land te gaan, en je komt met een leuke herinnering terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H en Taab

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Ach…. Beetje opletten en het kan allemaal prima werken.

Een verkoper zonder enige beoordeling en met te lage prijzen, dat kan natuurlijk bijna alleen slecht aflopen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Tja, mensen werken fraude zelf ook in de hand. ik verkoop ook regelmatig op Marktplaats en heb goede reviews. Blijkbaar is dat genoeg voor sommigen om grote bedragen (soms meer dan 2000 Euro) naar mij over te maken. Nu ben ik te vertrouwen, maar dat geldt echt niet voor iedereen met positieve reviews op Marktplaats. Ik snap echt niet dat mensen zoveel geld overmaken, terwijl ze de spullen toch komen ophalen en ik niet vraag om het (volledige) bedrag vooraf te betalen.
 

Heraldus

Actieve deelnemer
26 feb 2018
37
4
Zwolle
Ook ik heb de advertentie gezien meteen al zijn ads bekeken veel mooi gereedschap maar inderdaad belachelijk lage prijzen,meer dan 8 jaar actief geen beoordelingen en niets gecontroleerd ik heb niet eens de moeite genomen om een bericht te sturen en meteen op al zijn ads melding gemaakt bij mp.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
-> Dat een account al lang actief is wil niets zeggen, ik vermoed dat deze "gehackte" accounts te koop zijn in het circuit.
-> Ze gebruiken foto's van echte advertenties maar telkens opnieuw dezelfde. Dikwijls ook makita 18v ltx apparaten
-> Zo snel mogelijk rapporteren zodat het account geblokkeerd wordt en ze een andere moeten openen of kopen
-> Mocht je toch betalen is het best om zo snel mogelijk de bank te raadplegen waar je de centen naartoe gestuurd hebt met zoveel mogelijk info, in mijn geval was dat BUX en kreeg ik een dag later mooi de centjes terug, al de rest haalt niets uit
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL en Petrolhead

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Dat een account al lang bestaat zegt niets tegenwoordig. En vraag maar niet hoe ik dat weet... Het heeft me in ieder geval veel geld gekost.
Laat ik dit eraan toevoegen, ik deel graag de volgende ervaring, betrof de verkoop van een Festool bovenfrees, en idd. het was te mooi, ik was mn geld kwijt en het account was gehacked, ook op MP. gaat over een paar honderd euro, wees gewaarschuwd. O en nog iets, denk niet het overkomt me niet, dat dacht ik nl ook
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.383
836
70
Veldhoven
Laat ik dit eraan toevoegen, ik deel graag de volgende ervaring, betrof de verkoop van een Festool bovenfrees, en idd. het was te mooi, ik was mn geld kwijt en het account was gehacked, ook op MP. gaat over een paar honderd euro, wees gewaarschuwd. O en nog iets, denk niet het overkomt me niet, dat dacht ik nl ook
Het siert u dat u het hier toe geeft. Dat doen mensen vaak niet. Die zwijgen uit schaamte!!!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Ja, waarom niet toegeven, je doet niks verkeerds en verwacht toch iemand te kunnen vertrouwen.
Ik vind trouwens dat sommige mensen soms ook wel erg goed van vertrouwen zijn.
Ik heb nu 2x iets op marktplaats verkocht, wat door de koper direct werd betaald en de 1x werd het na ca4weken opgehaald en wat de 2e keer betreft, dit moet nu nog worden opgehaald na 3mnd.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
362
136
Ja, zo heb ik nog een navigatiesysteem tegoed van ene Mijnheer Jansen uit Amsterdam. Kent iemand hem toevallig?
Ik heb ook zijn 06 maar die heeft ie uit staan. Al een paar jaar……
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.