Leerzaam: Festool fraude op Marktplaats

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Ja, waarom niet toegeven, je doet niks verkeerds en verwacht toch iemand te kunnen vertrouwen.
Ik vind trouwens dat sommige mensen soms ook wel erg goed van vertrouwen zijn.
Ik heb nu 2x iets op marktplaats verkocht, wat door de koper direct werd betaald en de 1x werd het na ca4weken opgehaald en wat de 2e keer betreft, dit moet nu nog worden opgehaald na 3mnd.
Geloof me, het kan nog erger, vriend van me overkwam dat. Ook via MP, had iets verkocht en de verkoper, fa.
list en bedrog, heeft gewoon geprobeerd zn hele bankrekening te plunderen. De bank heeft SW die op de achtergrond meedraait en heeft meteen alles geblokkeerd. Zijn gewoon meesteroplichters, dus mijn advies is, stel je terughoudend op, Wees alert
 

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Het siert u dat u het hier toe geeft. Dat doen mensen vaak niet. Die zwijgen uit schaamte!!!
We moeten leren van onze fouten maar ook voorkomen dat anderen op deze wijze besodemieterd worden.
Bij mij heeft het geleid tot een lange tijd afwezig van MP, plus ik verkoop alleen als men het afhaalt.
En nadenken, heb ooit een fiets verkocht via MP, cash afgerekend, 50 briefjes van 50, via de geldautomaat vd laten controleren, allen waren echt. maar wees alert
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Voor 10 a 20 euro heb je al klein handmatige apparaatjes waarmee je dmv UV licht kan checken of het geen vals geld is.
 

Hirumili

Actieve deelnemer
30 sep 2014
129
18
Drachten
Ik ben 1 x opgelicht met den domino via marktplaats.
Stom natuurlijk maar wel €380,- kwijt.
De 2e koste €650 en heb ik opgehaald.
Perfect apparaat met alles erbij.

rond de €650 begint het een beetje.
Ik denk dat ik toen ook bij dezelfde als die van jouw ben opgelicht.
450 euro foetsie.
Daarna via dit mooie forum in contact gekomen met Madevtools en daar een domino 500 opgehaald.
Nu doe ik alles boven de 100 euro, haal ik op.

Grt. Michael
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
362
136
Bij twijfel ook even de afbeelding door de Google Plaatjesopzoeker halen. Omdat de oplichters de spullen niet in bezit hebben moeten ze ergens een afbeelding vandaan halen.
heb je ‘memory’ dan weet je genoeg
 
  • Leuk
Waarderingen: klaask en bakkiet

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Ok, bij mij zegt hij dat enkel de Rotex schuurmachine er nog ligt. Hebben anderen ook gereageerd, en wat ligt er bij jullie nog klaar? :).
Hallo allen, ik heb er 1 aan toe te voegen, dat is een Festool OF 1400, ook aangeboden op MP, ik was ermee bezig, en intussen was de advert. door MP team verwijderd, was een aantal weken geleden, OF 1400 jaar oud prijs 400. Ben door MP team benaderd met de melding dat het een dubieuze adv was,
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.591
1.805
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik heb gevraagd of ik de machine morgen kan halen, hij heeft het gelezen maar reageert niet :D.

Als iemand anders nou ook even reageert dan kan ik hem met de tegenstrijdige berichten om de oren slaan :p.

- edit -

hij zegt dat morgen ophalen prima past.... hoe gaat hij dat regelen dan? Ik zou het erg toevallig vinden dat hij echt in Landerum (vakantiedorpje) woont.
 
Laatst bewerkt:

JapserLL

Nieuw lid
17 dec 2020
17
18
Omdat ik dit topic door (te veel) vertrouwen in de mens toch gestart ben, heb ik me even gewaagd aan een reactie. Zou de Domino en stofzuiger voor 550,- van hem over kunnen nemen.
Ook gevraagd of ik dit weekend het kan komen halen, nog geen reactie. Maar mocht het kunnen, kunnen we dan samen rijden @trigger ?
 

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Ik heb gevraagd of ik de machine morgen kan halen, hij heeft het gelezen maar reageert niet :D.

Als iemand anders nou ook even reageert dan kan ik hem met de tegenstrijdige berichten om de oren slaan :p.

- edit -

hij zegt dat morgen ophalen prima past.... hoe gaat hij dat regelen dan? Ik zou het erg toevallig vinden dat hij echt in Landerum (vakantiedorpje) woont.
Klinkt saai, is het ook, maak nooit zomaar geld over, kom overeen om een machine, of appraat op te halen, mocht dit niet kunnen, afhaken. Een machine van 1 of 2 jr oud voor helft van de nwprijs, niet doen, deugt niet
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.591
1.805
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Klinkt saai, is het ook, maak nooit zomaar geld over, kom overeen om een machine, of appraat op te halen, mocht dit niet kunnen, afhaken. Een machine van 1 of 2 jr oud voor helft van de nwprijs, niet doen, deugt niet
Ik ben gelukkig niet van gisteren, ga al een tijdje mee en heb werksgewijs veel te maken met (het tegengaan van) cybercrime gelukkig. Je advies is absoluut belangrijk, blijf het geven aan iedereen die je hierover spreekt! Wat mij vooral bevreemd is het uitblijven van een smoes waarom afhalen geen optie zou zijn, immers, het is duidelijk uit de tegenstrijdige antwoorden dat het toch om oplichting lijkt te gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.