Kaart van Afrika

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.917
625
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Erg kunstig en respect voor het vakmanschap, maar niet echt mijn ding. Te precies, dat wordt frustrerend op de lange duur ben ik bang. 😅

Het volgende continent? Misschien Zuid-Amerika. Heb ik zelf niks mee maar ik vind het leuk om te doen. En heb er een goed adres voor om het weg te geven en waar het ook gewaardeerd wordt.

Wie weet...

• Leuk
Waarderingen: jaap en ZotVanHout

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.917
625
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Geleerde lessen / dingen die ik anders zou doen:

- Apart lakken van de stukken voorafgaand het samenstellen/verlijmen is weggegooide moeite. Ik heb achteraf de gehele kaart weer vlakgeschuurd en in z'n geheel opnieuw gelakt.
- Volgende keer probeer ik van die getordeerde figuurzaagjes te gebruiken. Die zijn rondom vertand en kunnen tijdens het zagen alle kanten op.
- Witte PVA houtlijm werkt perfect als vullen van de naden. Te vloeibaar materiaal duurt te lang, je blijft aan het vullen en kruipt overal onder.
- Een volgende keer zou ik de kaart verlijmen op dun papier en helemaal afwerken en daarna in z'n geheel op de achtergrond lijmen. Direct in situ verlijmen is wat stressvoller en je hebt kans dat je langzamerhand de verkeerde kant oplijmt en de laatste landen dus slecht passen.
- De achtergrond al in de olie zetten en daarna nog moeten schuren is een slecht idee. Ongeacht hoe goed opgebracht, de olie trekt houtstof aan die moeilijk te verwijderen is.
- Mijn oude Bosch afkortzaag is niet nauwkeurig genoeg voor de verstekken van de lijst. Die wordt vervangen door een Kapex (als de hoge raad die investering goedkeurt)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.