Grootste maat is rond de 45cm.Wauw, die vorm is inderdaad treffend gelijk. Hoe groot is die plak?
Grootste maat is rond de 45cm.Wauw, die vorm is inderdaad treffend gelijk. Hoe groot is die plak?
Hoe lang je hier nou aan kwijt geweest? Leuk project!We zijn er bijna...
Ik heb wel pennen gemaakt van een lichte houtsoort met wenge of ebben ringen erin. Gaat prima. Voor het schuren doe ik er hele dunne superlijm op. Na het draaien, begin ik met p240 of p400 afhankelijk van mijn draaikunsten. Ik werk het af met enkele lagen superlijm. Moet je met veel grover papier beginnen moet je soms meer keren superlijm opbrengen. Wel wachten tot de lijm uitgehard is.De speling is her en der wel aanwezig. Afhankelijk van m'n zaagkunsten wat meer en wat minder. Ik probeer nog wat weg te werken met een dremel maar een deel gaat er gewoon bij horen.
Nu het zaagwerk af is wordt de vraag van de afwerking weer actueel. Daar ben ik nog steeds niet uit. De kieren zijn echt heel klein en achteraf vlak schuren gaat niet werken. Dan ben ik bang dat het stof van bijvoorbeeld het ebbenhout het esdoornhout gaat vervuilen.
Zou de naden volgieten met verdunde blanke lak en een injectiespuit gaan werken?