Ik had deze week ook weer een leuke. In was in de werkplaats een wand aan het schilderen en stond op een keukentrapje om de bovenzijde te sauzen. En dan ga je al snel een beetje hangen om net iets meer in 1x te kunnen doen zonder de trap te verplaatsen. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen
.
Daar hang ik half over de trap, en voel ineens nattigheid op mijn broek. Ja hoor.. die halve verfbak over mijn broek, over alle treden van de trap zo op de vloer.. Eigenlijk kon ik direct lachen om mijn eigen stommiteit en dat is soms maar het beste om te doen
.
Och ferdy, ik kan je een hand geven alleen liep dat slechter af.
Ik was 'ns een keer als vrijwilliger aan het schilderen in het Heiligewegbad nog indertijd dat ik in Amsterdam woonde.
Ik stond bovenop de trap en net als jij kwam ik net niet in de hoek dus ik dacht even strekken en ja hoor; de trap ging om en ik klapte met m'n hoofd op de betonnen vloer.
Een lichte hersenschudding en een gebroken pols dus 6 weken uit de running.
Vorig voorjaar ook weer met schilderen van m'n voordeur en kozijn ben ik bij de laatste stijl van het raamkozijn en de vensterbank moest ook nog.
Je begint bovenaan en zo elke keer een treetje lager, de pot verf met nog een kwart erin op de bovenste tree.
Ik dacht nadat ik twee tredes was gezakt dat de volgende stap de grond was maar ik had nog een tree en gleed dus van de laatste tree af.
Ik bleef wel overeind maar de pot met verf niet.......en die viel dus op m'n tegels waardoor de helft van m'n tegels onder de witte verf zaten.
Nou waren ze al oud en ik wilde ze wel een keer vervangen maar dat kon ik toen dus al na een paar weken doen.
Doordat de al de verf dus nu op de tegels lag en ik het onderste stukje van de laatste stijl en de vensterbank nog moest doen gauw m'n kwast in de verf die op de tegels zat gedoopt en zo het laatste stuk afgemaakt....
Als ik zo even terug kijk naar m'n berichten over blunders dan kan je stellen dat ik tussen de blunders af en toe ook nog iets goeds maak.