Vandaag is me de blunder van de maand, zelfs jaar overkomen, hoewel overkomen?
Van het weekend had ik eindelijk weer eens de standaard zaagbladen van mijn zaagtafel en de invalzaag geslepen. Mijn balkon was af, ettelijke meters Azobé waren er doorheen gegaan, je voelde aan het zagen dat de scherpte er van af was.
Vanmorgen, dinsdag dus, op de ark, eerst een latje afgekort met de invalzaag. merkwaardig, er zaten wat zwarte vlekken op het latje. Kan gebeuren, ik heb ooit in het dak van de ark door wat teer gezaagd, goed dat dat dit eens van mijn zaagblad afkomt.
Vervolgens een stuk 15 mm multiplex afgekort, iets van 30 cm, ik kwam er nauwelijks doorheen, halverwege rook ik al een schroeilucht, merkwaardig, hoe is dat mogelijk met het door mijzelf perfect scherp geslepen zaagblad?
Dan is er maar één mogelijkheid, hoewel, dat kan toch zeker mij niet overkomen: De klep open van mijn verder perfect werkende Mafell invalzaag, en ja hoor, het zaagblad verkeerd om er in gezet.
Enfin, ik ben op een leeftijd dat ik ook voor mijn stommiteiten uit kan komen, dus mag iedereen meegenieten.
Joep