Een nieuwe festool mal mfs400 laten vallen op de stenen vloer ... Dat verdient hier toch ook een plaatsje in deze rubriek?
vooruit ik geloof je 1 keer, je had cabaretier moeten worden.de machine gaf een slagje en dan... ping...ping...ping zeker 4 keer hoorde ik iets tegen de muur voor mij, dan tegen de muur achter mij, dan weer tegen de muur voor mij, nog eens tegen de muur achter mij kletsen om dan iets met een metallisch geluid op de vloer te horen vallen.
Gr, seb
vooruit ik geloof je 1 keer, je had cabaretier moeten worden.
en ik altijd maar die spanmoeren van haakse slijpers met de sleutel extra hard aandraaien...
De benaming groeffrees klopt waarschijnlijk niet, het is zo'n frees met een schijfje op net zoals een mini-zaagblad dat ik bedoel, weet niet wat de correcte benaming is.
Ik vermoed dat je een schijffrees bedoeld.
Kogelagers zijn alleen nuttig voor kopieren en profileren. Groeven maken doe je alleen met geleiding anders gaat het zeker mis verder altijd zorgen dat de geleiding zit aan de zijde waar de frees naar toe draait. Dan wordt het hout niet van de geleiding afgetrokken door het draaimoment of happen in wild hout. en je maakt ze ook niet in één gang maar werkt netjes per een paar mm tegelijkertijd. Je voelt zelf wel hoe ver je kan gaan. begin voorzichtig altijd (eerste gang bijv. 5mm of bij harder hout misschien zelfs maar 3mm)