Hulp nodig bij keuze

Jordi78

Actieve deelnemer
1 nov 2020
41
0
Rijswijk
Hoi
Op een forum kan je vanalles verwachten wat goede raad betreft , allemaal goed bedoeld het is de kunst er het goede er tussen uit te zoeken , wat ik een goed punt vond is kijken bij een collega die een machiene heeft staan
En samen dan kijken of deze machiene aan je verwachtingen voldoet ,of dat nu een vlak vandiktebank is of een
Lintzaag , van wat je nu denkt dat is een kans hebber om aan te schaffen,

Die goedkope machines staan vaak te koop om dat ze niet aan de verwachtingen voldoen ,
Wat jij er in een vandiktebank er in eerste instantie door heen wouw doen werd ook in meerdere maalen gezegd
Dat dat bedenkelijk is , dat daar dan ook een beest van een machiene voor nodig is wil je het goed doen,
Dat daar voor geen merk genoemt kan worden dat nieuw bij je past is het prijs kaartje wat aan zo een machine zit,
Is ookniet zo verwonderlijk , in ja het gaat hard hier met invo
Eens maar tot nu niet ik contact gekomen met iemand die er 1 heeft staan helaas wel vandaag langs een aantal meubels makers geweest en die konden er wel een aantal die de hammer hadden staan en waren wel content erover. De grote balken gingen dan via de houthandel. Maar ik kom graag in contact met iemand die een jammer of een jet heeft staan al moet ik 3 uur rijden geen probleem. Zojuist een reactie ontvangen van JET per mail bevestigen ze dat de machine aan kan wat ik wil. Dus dat scheelt een hoop.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Ik heb hier de Hammer A3-31 met spiraal-as staan (400V). Zeer tevreden over en zou 'm zo weer kopen. Gebruik puur voor de hobby, dus de investering ga ik er nooit van m'n leven uithalen. Maar puur voor het gemak dus.
Toen ik aan het kijken was, ben ik eerst voor de Jet (JPT260) met de normale as gaan kijken. Maar werd bij VDH nog net niet buitengekeken met het idee van "jij gaat die machine toch nooit kopen". Toen toch maar doorgereden naar Barneveld, en daar goed ontvangen, er werd ruim de tijd voor me genomen om alles uit te leggen en te laten zien. Ook hadden ze achter een machine staan waar wat onderdelen (ik geloof de bovenbladen) van misten; hij vertelde dat een klant met de heftruck tegen een machine aan was gereden, en dat ze, om die klant door te laten werken, maar de onderdelen van hun showroomexemplaar hadden afgehaald zodat de klant geen 2 weken op onderdelen hoefde te wachten. En dat is service die ik bij een leverancier als VDH ook niet verwachtte te krijgen...
De offerte voor een machine vergelijkbaar met de Jet was eigenlijk maar iets hoger, maar nu ik toch de keuze had gelijk maar voor een iets bredere machine + spiraal-as gegaan.

Als je wilt komen kijken/proefschaven, je bent hier welkom. Niet in jouw regio (vlakbij Eindhoven), maar als je dat niet uitmaakt, laat maar weten via een pb.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Eens maar tot nu niet ik contact gekomen met iemand die er 1 heeft staan helaas wel vandaag langs een aantal meubels makers geweest en die konden er wel een aantal die de hammer hadden staan en waren wel content erover. De grote balken gingen dan via de houthandel. Maar ik kom graag in contact met iemand die een jammer of een jet heeft staan al moet ik 3 uur rijden geen probleem. Zojuist een reactie ontvangen van JET per mail bevestigen ze dat de machine aan kan wat ik wil. Dus dat scheelt een hoop.
Een Hammer is een prima machine, maar aan de lichte kant voor jou wensen. Ik zou daarbij niet teveel waarde aan een verkoper hechten, die wil nl. verkopen...
Je zou kunnen kijken naar een a3-41, dan heb je iets meer breedte, maar eigenlijk zou je een leuke deal voor een Felder moeten vinden. Showroommodel of demo of zoiets.
Is die lintzaag nu nog actueel, of heb je dat idee helemaal overboord gezet?
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Als je twijfelt of er wordt twijfel gezaaid, ga langs mensen/bedrijven die zo'n machine hebben.
Beter om te testen voordat je iets koopt.
Ik weet van mijn leverancier (scm) dat ze een bedrijf zoeken waar een machine staat die we gaan kopen. En dan een demo regelen. Zo kunnen we de machine testen of alles bevalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jordi78

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.