Huis klaar, nu is de schuur, mijn schuur aan de beurt!

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.394
722
Moordrecht
:D

Zoals zoveel dingen in dit huis is de deur ook iets wat ergens vandaan is gehaald...

Laat m lekker zitten, goed voor de ventilatie. En nare post gaat retour afzender.. 😁

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
8
Flevoland
lekker bezig !
ben benieuwd hoe je de boel gaat inrichten

Boven de brievenbus aan de buitenkant een bordje met:
Hier gaarne enkel uw opdrachten achterlaten.

Dat schiet niet op, de belasting weet je altijd te vinden, die zullen dan wel op de brief zetten 'betalingsopdracht' :D

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.394
722
Moordrecht
Vraagje

Intussen staat het meeste alweer op z'n plek en loop ik tegen een aantal zaken aan. Ontwerpen on the fly, zullen we maar zeggen. Een aantal stopcontacten moeten wat verplaatst worden, omdat er nu wat voor staat en ik betwijfel of m'n Ikea-stelling de stapel hout houdt, dus daar gaan we mijn oude houtrek maar weer voor opbouwen. heb ik wel gelijk m'n opbergproblemen opgelost, want dan kan ik dus in de stelling een berg bakken neerzetten ipv ladekastjes kopen en de meuk daarin gooien.

Structureel vraagje: Mijn werkbank is nu een eiken tafelblad van 200x91x6 cm. Lood dus. Het idee was om twee van de poten niet te bevestigen, ipv daarvan een balk tegen de muur. Dwz een vuren balk van 45x95 mm tegen een drietal even zo grote balken te schroeven. Biedt dat voldoende steun? en welk formaat schroeven zal ik gebruiken? Het wordt geen probleem als ik 1 van de poten die over zijn er ergens onder zet, maar ik wil eigenlijk niet weer gaten maken in m'n werkblad. Poten op de oude bevestigingspunten is geen optie, dan staat m´n werkbank 5 cm van de muu.r

tuoh

Oud hout
Zo een balk tegen de muur bied meer dan voldoende steun, schreef hem er tegenaan met wat schroeven van 6x100mm, 2 per bevestiging volstaat ruimschoots. Bijkomende verticale steunen zijn niet nodig, tenzij je een auto gaat assembleren op de tafel:p

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.394
722
Moordrecht
Dat was ik idd niet van plan.. 😁

Weer wat verder richting voltooiing, het meeste handgereedschap op z'n plek, stelling waar hij moet staan en een houtrek gemaakt. Nu iemand vinden die samen met mij z'n rug wil breken om de werkbank op z'n plek te zetten.. :p

het is nog steeds een bende, maar er bloeit wat moois op! :)

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.394
722
Moordrecht
Vandaag de werkbank geplaatst. En dat is dan ook gelijk de eerste tegenvaller. Het blad is vreselijk kromgetrokken. Wat wil je: Eiken, jaren bij 50% rv gestaan, nu een half jaar in veel hogere rv.. Hij was niet helemaal vlak, maar het is nu ruim een cm op 65 cm, dus niet eens over de volle breedte. :(

Zucht, nou ja, een goed excuus om een nieuwe te bouwen / kopen..

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
4
wormerveer
1 cm op 65 cm valt wel mee, zou ik er gewoon afschuren met de bandschuurmachine.
Of maak het blad los, zaag 'm in 3 of 4 stukken en even door de vlak-vandikte bank, weer verlijmen en dan weer op je onderstel.
Mooi je eerste projekt of nog beter; gebruik dit als basis en maak er een nieuwe werkbank van die helemaal aan jouw eisen voldoet!

Laatst bewerkt:

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.394
722
Moordrecht
Klinkt goed, dan moet ik er wel ff nadenken wat mijn ideale werkbank zou zijn en een onderstel bouwen. Staat nu gewoon op poten.. :)

Moet nog wel een oplossing vinden voor de afkortzaag, wellicht kan ik die integreren, inklapbaar.

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.394
722
Moordrecht
Lekker bezig geweest, verder gegaan met elektra, vooral buizen leggen en draden trekken. De buurman komt het later allemaal aansluiten, gebeurt het iig goed. :)

Ook bezig geweest met de verlichting. Op advies twee kleuren ledstrips besteld. 20 meter totaal, waar nog wel een paar meter van overblijft om mee te spelen.. Wat een heerlijk licht! Zacht, maar toch helder en m.i. goed werkbaar. Er moet er nog 1 opgehangen worden, dwars op de andere 3 langs de stelling.

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Mooie werkplek heb je zo, het begint al aardig vorm te krijgen! Toch ook een flinke klus geweest.

Heb je de led strips gewoon tegen het plafond geplakt of heb je ze ergens op gemonteerd?

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.394
722
Moordrecht
Thx!

Op verf gaat dat niet houden, heb er wel ff over moeten nadenken. De echte ledprofielen zijn gruwelijk duur, heb uiteindelijk gekozen voor alu trapstrips met ribbels, daar kan nog wat lucht voor koeling onderdoor. Dat viel in de prijs mee met 20% keuzekorting bij de karwei.. 😁

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.346
233
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik ben blij dat je het met me eens bent mbt de kleur van de led strips in deze combi, ik moet zeggen dat het mij zeer goed bevalt.

Het plakken van de strips werkt zeker het beste op aluminium, ik heb een paar stukken op kaal hout geplakt, maar dat is het niet echt, laat gewoon na een tijd los. In de keuken heb ik het onder keuken kastjes ook op alu hoeklijntjes geplakt en dat zit al 6 jaar met de strip naar beneden en daar is nog niks van losgekomen.

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.855
413
39
Enkhuizen
Thx!

Op verf gaat dat niet houden, heb er wel ff over moeten nadenken. De echte ledprofielen zijn gruwelijk duur, heb uiteindelijk gekozen voor alu trapstrips met ribbels, daar kan nog wat lucht voor koeling onderdoor. Dat viel in de prijs mee met 20% keuzekorting bij de karwei.. 😁

Ik mag hopen dat je ze op de gladde kant geplakt hebt dan?

Die ribbel zorgt voor een slechter contact oppervlak met de ledstrip.
Ik weet niet hoe warm dit wordt maar alu geleidt warmte beter dan lucht.

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
4
wormerveer
Volgens mij is het 't tegenovergestelde van ouderwetse gloeilampen.
Ledstrips geven veel licht en weinig warmte of mis ik iets?
Mooie mix trouwens van helder maar niet te koel licht.
De plek waar je werkbank staat is goed verlicht zo.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.