Houten badkuip

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
522
764
47
Breda
Badkuip houdt zich goed. Nergens een lek.
Bad is nu vrijwel compleet geschuurd en klaar voor de laatste laag.

Optie 1: laatste laag epoxy, licht schuren en afwerken met Skylt original ultra mat vloerlak.
Mooie kneiterharde, ultra matte uitstraling.
Weet alleen niet of Skylt er van houdt om weekelijks een tijdje onder heet water te staan.

Optie 2: Tenco kleurloze bootlak mat.
Kan tegen water, heeft een vrije mooie matte finish.
Eindlaag is niet erg hard. Krasgevoelig dus.

Optie 3: …?
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
422
178
Noardeast-Fryslân
Geldt voor optie 2 niet dezelfde vraag als voor optie 1, namelijk kan botenlak tegen wekelijks heet water? Het water onder en rondom een boot komt doorgaans niet boven de 20-25 graden.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
522
764
47
Breda
Geldt voor optie 2 niet dezelfde vraag als voor optie 1, namelijk kan botenlak tegen wekelijks heet water? Het water onder en rondom een boot komt doorgaans niet boven de 20-25 graden.
Het is lak voor boven de waterlijn. Kan dus goed tegen zowel zoet als zout water maar niet om 24/7 ondergedompeld te zijn.
Op een boot kan het in de zomer aardig heet worden. Ik neem aan dat de lak daartegen bestand is.
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
241
63
Is het niet mogelijk om als eindafwerking ook epoxy te hebben en dit een matte uitstraling te geven, bijv. door schuren met een bepaalde korrel? Mijn gevoel zegt dat een lak hier overheen en dan er in badderen niet goed gaat. Ik ben geen expert, maar toch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.