Hammer A3-31 met SilentPower op Marktplaats

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.787
441
Mijn bod is geaccepteerd.
Nu nog transport regelen en een 400V aansluiting laten aanleggen :p
Ga je geen spijt van krijgen. Hopelijk rond of richting de 2750€. Belangrijke tip voor het transport: zeker niét heffen aan de vlaktafels. Persoonlijk vind ik een hoogheffende palletwagen nog altijd de beste manier om die dingen op een aanhangwagen of in een laadbak te hijsen. Te huur bij verschillende bedrijven.

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant
Bedankt allemaal!
We zijn uitgekomen op een mooi rond bedrag van 2500€.
Nu even de lease auto stoelendans doen met collega’s om een auto met trekhaak te organiseren 😛
Verkoper heeft een rupskraan met lepels dus het opladen zal geen probleem moeten zijn.
Het uitladen doe ik op dezelfde manier als de vorige keer: eiken tafelblad tegen de aanhanger aanzetten en machine op een pallet naar beneden laten glijden (geremd met spanbandjes vanaf de auto). Glijdt zo de werkplaats in 😁

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.871
1.065
Omgeving Eindhoven
Daar ga je een hele mooie machine aan hebben. Veel schaafplezier gewenst binnenkort!
Ik heb deze zelf ook, en geen moment spijt van.

Bij het opladen wel uitkijken, laat de machine niet aan de tafels optillen. Daar kunnen ze niet tegen.
Altijd onderaan oppakken, er zit een sleuf voor een palletwagen/vork, voor de andere vork moeten er een paar bouten in gaten worden gedraaid. Op YT is er ergens een filmpje van Felder over het assembleren van een vvd waar ze laten zien hoe je ‘m oppakt.

• Leuk
Waarderingen: Wouterst

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
265
191
Schouwen-Duiveland
Ik ben tervreden over de rijinrichting van Hammer. Werk goed en is niet zwaar ofzo. Makkelijk steken en keren.
Enige Madeleine de arm dat je daar weer een plekje voor moet zoeken om op te hangen. Je kan hem niet wegzetten. Op elke manier dat je dat doet rolt hij weg en valt om. En aan de machine laten staan is ook geen optie want dan zit hij constant in de weg als je aan de machine werkt.

• Leuk
Waarderingen: Count Chocula

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.871
1.065
Omgeving Eindhoven
Nadeel van de Hammer-rijinrichting is dat deze moeilijk kan draaien. Hij werkt als zo’n platenkar bij de bouwmarkt, dus met 1 vaste as en aan 1 kant zwenkende wielen. Voor/achteruit gaat dus prima, bocht om ook, maar even opzij schuiven dus niet.
Ik heb er een frame met 4 zwenkwielen onder zitten en kan de machine daarmee op z’n plek ronddraaien. Wordt die wel 10 cm hoger van (maar dat was voor mij geen probleem, sterker nog ik vind dat wel fijn).

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
168
107
Kapellen (Antwerpen)
Ik heb bij mijn A3 de rij-inrichting niet bijgekocht omdat die voor mijn werkplaats in de verkeerde richting rijdt. Ik heb de inrichting in de showroom met een K3 mogen uitproberen en dat ging best handig (de arm kan onder de machine liggen, hij steekt dan wel wat uit).
Eigenlijk zou ik er graag wielen in de andere rijrichting aan vastmaken, dan wil ik wel echt zeker zijn dat de machine bij gebruik even muurvast staat als nu.

Momenteel staat de machine bij mij op een voorlopige plaats (omdat ik nooit zin heb om de rest van de werkplaats nu eens zo structureel op te ruimen dat ik aan een betere indeling kan beginnen) en als ik die toch eens wil verplaatsen, gebruik ik twee van die verhuisplanken met wielen (kant per kant omhoog met een hydraulische krik). De machine is op zich stevig/stijf genoeg om ze niet bij elke verplaatsing opnieuw te moeten afregelen (in tegenstelling tot bv mijn HBM 1600 formaatzaag).

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.787
441
Het komt er dus inderdaad op neer dat de indeling van je werkplaats de keuze bepaalt. Voor mij volstaat de Hammer rij-inrichting omdat ik hem gewoon 50 a 100 cm naar voor moet halen om gebruiksklaar te zijn. De arm kan je heel makkelijk een houten ophangbeugel voor verzinnen.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.579
446
Dordrecht
,
Nadeel van de Hammer-rijinrichting is dat deze moeilijk kan draaien. Hij werkt als zo’n platenkar bij de bouwmarkt, dus met 1 vaste as en aan 1 kant zwenkende wielen. Voor/achteruit gaat dus prima, bocht om ook, maar even opzij schuiven dus niet.
Ik heb er een frame met 4 zwenkwielen onder zitten en kan de machine daarmee op z’n plek ronddraaien. Wordt die wel 10 cm hoger van (maar dat was voor mij geen probleem, sterker nog ik vind dat wel fijn).
Ik heb frames gemaakt van L-lijnen en kokers waar de wielen onder staan, zo komen de machines nauwelijks hoger te staan aangezien ze tussen de wielen staan, zie tekeningetje.

En ik kan ook alleen butteren, je mag het eigenlijk geen lassen noemen, maar met wat geduld en een slijper komt het er best prima uit. Het is ook geen tafelonderstel, maar slechts een funtioneel onderstel tenslotte..... :giggle:

Bijlagen

• machineframes.jpg
    machineframes.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.306
1.033
Ulvenhout
Ik heb een houten onderstel gemaakt voor mijn formaatzaag naar het ontwerp van @Fluo en ben daar nog steeds erg blij mee. Op deze manier kan je zelf bepalen hoeveel hoger de machine komt te staan.
Hier een foto:

20240326_173846-2.jpg

• Leuk
Waarderingen: FredR, Fluo en Athanor

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant
Bedankt voor alle tips allen!
Ik moet er nog maar eens op gaan broeien. Ik start met een paar dollys aan elkaar geschroefd om iig te kunnen starten.

Zojuist een offerte van Felder gekregen voor een hele nieuwe machine.
Lijkt dat de prijs gedaald is vergeleken met bovenstaande prijzen, zie bijlage.

Komt op 3932€ incl btw en thuis levering

Bijlagen

• IMG_7288.png
    IMG_7288.png
    99,6 KB · Weergaven: 53

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
244
130
Bedankt voor alle tips allen!
Ik moet er nog maar eens op gaan broeien. Ik start met een paar dollys aan elkaar geschroefd om iig te kunnen starten.

Zojuist een offerte van Felder gekregen voor een hele nieuwe machine.
Lijkt dat de prijs gedaald is vergeleken met bovenstaande prijzen, zie bijlage.

Komt op 3932€ incl btw en thuis levering
Die offerte is wel zonder rij-inrichting en zonder uitbereidingstafels. Die kosten zitten bij de bovengenoemde offertes er natuurlijk wél bij.

Ik gok dan ook dat jouw offerte duurder is dan bovengenoemd, als je deze toevoegt.
Die tafelverlenging is ongeveer 150e per stuk in de felder shop.

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant
Die offerte is wel zonder rij-inrichting en zonder uitbereidingstafels. Die kosten zitten bij de bovengenoemde offertes er natuurlijk wél bij.

Ik gok dan ook dat jouw offerte duurder is dan bovengenoemd, als je deze toevoegt.
Die tafelverlenging is ongeveer 150e per stuk in de felder shop.

Ah die had ik gemist idd. Dat verklaart het, ik was al verbaasd 😛

• Leuk
Waarderingen: dragonhaertt

hdv

Post veel
24 nov 2019
999
525
Noord-Veluwe
Ik heb me, toen ik mijn eerste machines van Felder kocht, laten adviseren om een palletwagen te kopen. Dat heb ik toen gedaan (een goedkope van Papro) en daar heb ik nooit spijt van gehad. Manoeuvreert heel goed en is makkelijk opzij te zetten als die eens in de weg zou staan. Is inmiddels ook voor heel veel andere klusjes ingezet. Als je zo'n ding eenmaal hebt, dan is het net de spreekwoordelijke hamer en gaat alles op een hamer lijken... ;)

• Leuk
Waarderingen: Count Chocula en rinus

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.579
446
Dordrecht
Ik heb me, toen ik mijn eerste machines van Felder kocht, laten adviseren om een palletwagen te kopen. Dat heb ik toen gedaan (een goedkope van Papro) en daar heb ik nooit spijt van gehad. Manoeuvreert heel goed en is makkelijk opzij te zetten als die eens in de weg zou staan. Is inmiddels ook voor heel veel andere klusjes ingezet. Als je zo'n ding eenmaal hebt, dan is het net de spreekwoordelijke hamer en gaat alles op een hamer lijken... ;)
Ik neem aan dat je een spijker bedoelt... ;)

En die dingen zijn zeker handig, maar dan moet je wel de ruimte hebben onder je machine om hem er onder te kunnen rijen en dan kom je dus wel een stuk omhoog.

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
386
192
Boxtel, Noord-Brabant
Mijn werkplaats is 3 bij 5m als ik de maten ruim pak, ik ben bang dat een pallet wagen altijd in de weg zou staan. Nu kan ik deze natuurlijk kwijt in een tuinhuis oid, maar dan ben ik iedere keer met zo’n pallet wagen aan het zeulen als ik iets moet verplaatsen.

Bedoeling is dat alles in de werkplaats straks zelf op wielen komt te staan. Dan kan ik desnoods alles in 1 hoek zetten om een groter bouw oppervlak te creëren

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.