Hammer A3-31 met SilentPower op Marktplaats

hdv

Post veel
24 nov 2019
979
517
Noord-Veluwe
Yep, inderdaad een spijker. Dat krijg je ervan als je een smart-ass probeert te zijn... 🤔

Wat betreft de hoogte: mijn palletwagen is zo laag dat deze permanent onder mijn VVD staat. Soms moet ik de hefarm even opzij of omlaag trekken (ik heb er daarvoor permanent een spin aan hangen), maar verder heb ik er nooit last van. De machine staat gewoon met z'n poten op de grond. Die is in gebruik dus niet hoger dan dat die anders zou zijn. En omdat de palletwagen onder de machine geparkeerd staat neemt hij dus ook nauwelijks beter benutbare ruimte in. Ik zou het moeten opmeten, maar ik meen me te herinneren dat de bovenkant van de lepels in de laagste stand 75 mm hoog is. Aan de achterkant steekt een lepel naast de VVD uit, maar die heeft aan die kant toch ruimte nodig, zodat de tafels omhoog geklapt kunnen worden. Dus ook dat is geen "verloren" ruimte.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.976
858
Enschede, Twente
Aan de achterkant steekt een lepel naast de VVD uit, maar die heeft aan die kant toch ruimte nodig, zodat de tafels omhoog geklapt kunnen worden. Dus ook dat is geen "verloren" ruimte.
Kun je daar een foto van laten zien? Ik heb namelijk wel de rijinrichting, maar een palletwagen staat nog op mijn verlanglijst (Sint!), maar wil daar niet te veel plaats voor opofferen.
 

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.514
427
Dordrecht
Dat gaat met kleinere machines vaak niet op, daar kun je die palletwagen niet onderdoor steken, of alleen met indraaien van bouten o.d.
Zodra je hem ergens onder kunt steken (bij voorkeur de machine die je het meest verplaatst en waar hij makkelijk onderuit te halen is), heb je er weinig last van. Maar ook dan geldt weer dat hij wel de juiste oriëntatie moet hebben om praktisch te zijn.
Bij mijn huidige en toekomstige machines ging en zal dat niet goed gaan, dus die staan en komen weer gewoon op custom onderstellen.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.859
1.051
Omgeving Eindhoven
Mijn werkplaats is 3 bij 5m als ik de maten ruim pak,
[...]
Bedoeling is dat alles in de werkplaats straks zelf op wielen komt te staan. Dan kan ik desnoods alles in 1 hoek zetten om een groter bouw oppervlak te creëren
Dan is alles op wielen inderdaad het meest handig. En dan kom je (zoals ik eerder al zei) waarschijnlijk ook niet weg met de standaard rij-inrichting.
Zet alles op zwenkwielen, maar gebruik wel stevige wielen voor zaken die zwaar zijn. Dus dan niet de meest goedkope of kleine wieltjes, dan ga je last krijgen van ieder klein hobbeltje waar je overheen moet (dus ook snippers hout).
Ik heb ooit eerder in een ander topic eea laten weten als advies voor zwenkwielen:
Zo te zien woon je niet zo ver bij mij vandaan, als je een keer wilt komen kijken hoe de A3-31 rolt op zwenkwielen (en hoe ik alles kwijt kan in een ruimte van 2,5 x 4 meter) dan ben je welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouterst en Marijn

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
364
176
Boxtel, Noord-Brabant
Dan is alles op wielen inderdaad het meest handig. En dan kom je (zoals ik eerder al zei) waarschijnlijk ook niet weg met de standaard rij-inrichting.
Zet alles op zwenkwielen, maar gebruik wel stevige wielen voor zaken die zwaar zijn. Dus dan niet de meest goedkope of kleine wieltjes, dan ga je last krijgen van ieder klein hobbeltje waar je overheen moet (dus ook snippers hout).
Ik heb ooit eerder in een ander topic eea laten weten als advies voor zwenkwielen:
Zo te zien woon je niet zo ver bij mij vandaan, als je een keer wilt komen kijken hoe de A3-31 rolt op zwenkwielen (en hoe ik alles kwijt kan in een ruimte van 2,5 x 4 meter) dan ben je welkom.

Wat een mooi aanbod, waar ik graag gebruik van maak!
Ik moet nog een definitieve opstelling bedenken voor de werkplaats en kan alle inspiratie goed gebruiken.
Ik stuur je een pb
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
234
124
Dan is alles op wielen inderdaad het meest handig. En dan kom je (zoals ik eerder al zei) waarschijnlijk ook niet weg met de standaard rij-inrichting.
Zet alles op zwenkwielen, maar gebruik wel stevige wielen voor zaken die zwaar zijn. Dus dan niet de meest goedkope of kleine wieltjes, dan ga je last krijgen van ieder klein hobbeltje waar je overheen moet (dus ook snippers hout).
Ik heb ooit eerder in een ander topic eea laten weten als advies voor zwenkwielen:
Zo te zien woon je niet zo ver bij mij vandaan, als je een keer wilt komen kijken hoe de A3-31 rolt op zwenkwielen (en hoe ik alles kwijt kan in een ruimte van 2,5 x 4 meter) dan ben je welkom.
2.5 X 4? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Kan je misschien wat foto's delen?
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
979
517
Noord-Veluwe
Hai @Bert Vanderveen , bij deze wat plaatjes van de palletwagen onder de VVD.

Ik heb het even opgemeten en de totale breedte van de lepels is ongeveer 54 cm. De ruimte tussen de lepels is ongeveer 22 cm. Op de laagste stand zit de bovenkant van de lepels op 80 mm. Zoals je ziet kun je de hefarm mooi achter de aanslag houden, zodat je er in praktijk eigenlijk geen last van hebt. Alleen als je de tafel omhoog klapt moet je er even rekening mee houden. Dat is alles. Geen idee waar de spin is gebleven in de puinhoop die mijn werkplaats op het moment is. Maar zonder gaat ook, zoals je ziet. Voor mij is dit een goede en prettige oplossing voor het mobiliteitsprobleem van mijn machines. Op deze manier neemt de palletwagen geen kostbare ruimte in, terwijl hij toch makkelijk te gebruiken is. Op mijn FB610 en HS950 na (die staan permanent op wielen die ik eronder hebt gemonteerd) verplaats ik al mijn machines met deze pompwagen. Ik heb net even de oude aankoopbon opgezocht en daarop zag ik dat ik 'm in 2016 voor €226,50 gekocht heb. Is dus niet eens zoveel duurder dan de rij-inrichting van Felder en wel een stuk flexibeler. Als er bijvoorbeeld een partij hout o.i.d. binnenkomt, dan ben ik steeds weer blij dat ik zo'n pompwagen heb. Als je zoiets kwijt kunt kan ik je het absoluut aanraden.

Mocht je meer details willen weten, geef me dan gerust een seintje. Ik maak met alle plezier andere foto's of meet nog iets op. Da's geen probleem.
 

Bijlagen

  • palletwagen-1.jpg
    palletwagen-1.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 41
  • palletwagen-2.jpg
    palletwagen-2.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 41
  • palletwagen-3.jpg
    palletwagen-3.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 38
  • palletwagen-4.jpg
    palletwagen-4.jpg
    120,1 KB · Weergaven: 41
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.514
427
Dordrecht
Dit laat exact zien wat ik bedoel. als je een kleine werkplaats hebt dan wil je meestal de machines recht naar achteren kunnen rijden, dus haaks op de tafels, want dan kun je ze zonder ruimteverlies tegen de wand rijden als je er klaar mee bent.
Het kan prima werken, maar in mijn werkplaats kom ik er niet mee weg, de palletwagen zou daarvoor 90 graden gedraaid onder de machine moeten passen, daarom heb ik dus een onderstel gelast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.