Hammer A3-31 met SilentPower op Marktplaats

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.787
452
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik hoop dan wel , dat je een 3 fase meter hebt.
Dat moet je dus even zeker weten inderdaad. Hier bij Enexis kun je dat online per adres opzoeken. En daar zat ook de wachttijd. Vervomgens was ik 300 euro kwijt voor 10 minuten een monteur aan huis. De privé-ingehuurde elektricien die de kabels gaat trekken enzo is vaak wat flexibeler qua planning (alhoewel die tegenwoordig ook druk zijn)
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
240
127
Dat moet je dus even zeker weten inderdaad. Hier bij Enexis kun je dat online per adres opzoeken. En daar zat ook de wachttijd. Vervomgens was ik 300 euro kwijt voor 10 minuten een monteur aan huis. De privé-ingehuurde elektricien die de kabels gaat trekken enzo is vaak wat flexibeler qua planning (alhoewel die tegenwoordig ook druk zijn)
Als je een 3-fase aansluiting hebt heb je ook een 3-fase meter. Daar hoef je niks aan op te zoeken.
Zonder 3-fase meter heb je ook geen 3-fase groepen (PV + laadpaal)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.089
445
hilversum
Ligt eraan.
Een huis kan 3fase binnen krijgen en maar 1 fase meter hebben.
Recent nog in Utrecht een nieuwe Meter laten plaatsen voor 3fase.
Kabel lag al in de meterkast.
 

dragonhaertt

Actieve deelnemer
11 jun 2020
240
127
Ligt eraan.
Een huis kan 3fase binnen krijgen en maar 1 fase meter hebben.
Recent nog in Utrecht een nieuwe Meter laten plaatsen voor 3fase.
Kabel lag al in de meterkast.
Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat hij al 3-fase groepen heeft, dus dan is het evident dat hij ook een 3-fase meter heeft (welke je krijgt bij een 3-fase aansluiting).

Ja, je kan 3 kabels naar je huis hebben lopen waarvan maar 1 fase gebruikt wordt, maar een 3-fase aansluiting staat gelijk aan een 3-fase meter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.089
445
hilversum
Volgens mij geeft hij duidelijk aan dat hij al 3-fase groepen heeft, dus dan is het evident dat hij ook een 3-fase meter heeft (welke je krijgt bij een 3-fase aansluiting).

Ja, je kan 3 kabels naar je huis hebben lopen waarvan maar 1 fase gebruikt wordt, maar een 3-fase aansluiting staat gelijk aan een 3-fase meter.

Jij reageerde op wilco die waarschijnlijk bedoelde dat je online kan zoeken of je 3fase kabel binnen krijgt. Los van de meter want daar staat het op gedrukt.

En daar reageerde ik op.

Wat de oorspronkelijke poster heeft is wel duidelijk.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.962
2.208
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ligt eraan.
Een huis kan 3fase binnen krijgen en maar 1 fase meter hebben.
Recent nog in Utrecht een nieuwe Meter laten plaatsen voor 3fase.
Kabel lag al in de meterkast.
technisch antwoord: in vl legt men dikwijls 3 fasen + N tot in de meterkast - nadien sluit de mij slechts 1 fase + N aan - maar dan liggen de 2 niet-aangesloten fasen klaar, mocht dat later nodig zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

hdv

Post veel
24 nov 2019
992
521
Noord-Veluwe
Ik gebruik altijd kabels van Kalle das Kabel voor mijn krachtstroommachines (Felder en Hammer). Goede kwaliteit, maar niet overdreven duur. Let wel, dat wil niet zeggen dat ze goedkoop zijn. Ik meen me te herinneren dat ik ze de laatste keer van Amazon.de heb gehaald en dat de prijs daar redelijk wat aantrekkelijker was dan de prijzen hier in NL.
 

jorisvh

Post veel
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.