Alhoewel ik het salaris binnen breng, bespreken we al zolang als we elkaar kennen alle aankopen samen. Er is wel een grensbedrag van honderd euro, daaronder geloven we het wel. Zij koopt (zeer) regelmatig boeken, wol, plantjes en bloemen, maar maakt daar ook sokken/kleding van, de kinderen hebben altijd nieuwe en interessante boeken uit haar verzameling te lezen en de tuin ziet er steeds geweldig uit. Dat betekent wel dat zij vaak onder het grensbedrag blijft
.
Als ik even naar de Hubo rij voor verf, spijkers of een plaatje hout zal het allemaal wel, maar vooral machines hakken er flink in. Mijn duurste aanschaf was een vlakbank voor 1600, maar ook een draaibank (225), zaagtafels (~250 per stuk, ik heb twee verschillende) en de afzuiging (ook weer een paar honderd) tellen dan wel op. Maar ik heb ondertussen gebouwd in het jaar dat we hier nu wonen:
2 nachtkastjes
3 boekenkasten voor de kinderen
1 bureautje voor mijn dochter
1 pianotafel met muziekstandaard
3 plantenbakken
1 hele grote pergola
1 kleine boekenkast voor de slaapkamer
1 mega boekenkast voor de woonkamer
1 enorme woonkamer eettafel met bank
1 tuintafel
1 lounge stoel (verkocht)
1 picknick tafel met 2 banken (verkocht)
1 voederstation voor de hond
1 wc-krukje voor de kleinste
1 egelhuis
1 kampeerhut
1 moestuin bankje
ik zal vast nog niet quitte gespeeld hebben op de aanschaf van materiaal en benodigheden (buiten het gereedschap) maar heb wel donders veel geleerd en er staat nog veel meer op stapel om voor ons/haar te bouwen. Bovendien komen de duizenden liters aan schaafsel die ik produceer goed van pas bij de composthoop en moestuin. Ik geef denk ik makkelijk het meeste uit van ons twee, maar ze gunt het me volledig en als het geld op de rekening staat en er verder niks op stapel staat doet ze er zeker niet moeilijk over, zolang ik over de aanschaf heb nagedacht en ik het kwijt kan en nuttig kan inzetten.