Grote aankopen

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
216
58
Westland
Bij ieder stuk gereedschap vraag ik me af: hoe vaak heb ik het nodig, en wat zijn de kosten van huren of uitbesteden, etc.
Dat is ook nog een insteek die ik vaak hanteer ja. Als ik het (relatief makkelijk) kan lenen / huren doe ik dat (voor 1 of 2x) daarna wordt het tijd om zelf te investeren, alleen al voor het gemak van het kunnen pakken wanneer je het nodig hebt.

jelmer

Post veel
10 jan 2009
1.636
307
Fryslân
Er zijn hier meerdere discussies geweest en volgens mij zijn de meeste forumleden het eens: zelf maken is vrijwel altijd duurder dan standaard meubels etc. kopen. Dus het argument "duur gereedschap betaald zichzelf terug" is voor de hobbyist moeilijk waar te maken ben ik bang. Het is natuurlijk wel zo dat je door zelf dingen te maken alles precies op de maat en manier krijgt zoals jij (en misschien je vrouw) het wil; een kastje dat precies in jouw nis past heeft IKEA niet.
Dan hoor ik niet bij de meeste forumleden denk ik. Je hebt gelijk als je het vergelijkt met ikeameubels, maar voor de meeste meubels niet.

Ik maak de meeste meubels die hier in huis staan zelf, en we gaan van te voren altijd op zoek naar ideeen. En dan schrik ik soms van de prijzen die worden gevraagd.
Als ik dan zelf ga rekenen, ben ik altijd goedkoper uit. Soms niet veel, dat geef ik wel toe, maar het verschil in een zelfgemaakt meubel t.o.v een meubel van discutabele kwaliteit vind ik dan te groot.

• Leuk
Waarderingen: Athanor

casselt

Actieve deelnemer
13 apr 2020
43
29
Groningen
Zoals eerder genoemd is het belangrijk om dingen gewoon met elkaar te bespreken. Zo wilde mijn vriendin erg graag een Quooker in de nieuwe keuken (die dingen zijn overigens knetter duur). Een blije vriendin wordt ik natuurlijk ook blij van! Nu ben ik de beroerdste niet natuurlijk, maar daar staat wel tegenover dat ik ook wat meer ruimte krijg om geld uit te geven aan gereedschap. Zo zie je maar dat het uiteindelijk meestal wel goed komt ;)

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
200
69
Eindhoven
Ah de wel bekende "race to the bottom", als ik jou nou iets duurs laat kopen kan ik zelf ook iets aanschaffen 😆

Laatst bewerkt:

Poortstuk

Nieuw lid
22 jan 2021
24
4
Achterhoek
Ik heb 7 stalraampjes, nu nog van beton, die vervangen moeten worden. Bovenkant getoogd.
Offerte aangevraagd, die viel tegen.
Die zag ik aankomen en ondertussen aan het zoeken gegaan wat materiaal en een combimachine zou kosten....

De roblandx31 staat er..😇😇😇😇

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.016
30
Hey hallo
Het is geven en nemen
Het is makkelijker te verkopen als je hobby
Ook nog geld oplevert
Ik probeer bij iedere klus wat geld op zij te zetten zodat er na een aantal klussen weer iets moois gekocht kan worden

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.