Grote aankopen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Een groot deel van mijn aankopen zijn voor mijn vrouw. Ik weet beter wat ze nodig gaat hebben, dus dan koop ik dat alvast als het voor weinig langs komt. Later is ze er dan blij mee.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.754
979
Omgeving Eindhoven
Wat ben ik blij dat ik nooit verantwoording voor machine uitgaven hoef af te leggen. Ze vraagt hoogstens waar ik dat dan weer neer wil zetten. Als ik iets graag wil hebben, koop ik het gewoon. Als ik er blij van wordt, wordt mijn wederhelft er ook blij van. Het hoeft geen rekensom te zijn. Als je iets koopt omdat je blij wordt van het bezit ervan, is dat toch ook prima. Een ander koopt een schilderij of een beeld. Daar heb ik dan weer niets mee. Als je moet gaan uitruilen in een relatie, dan worden het machtspelletjes. Lijkt me geen fijne basis voor een relatie.
Dit is voor mij ook heel herkenbaar, bijna alsof ik (net als Jelmer) ook naar m’n eigen relatie kijk.
Als ik iets wil kopen qua gereedschap of hout, krijg ik ook eigenlijk alleen de vraag waar ik het opberg. Als ik kan aangeven hoe en waar ik het laat, zodanig dat zij er geen grote hinder van heeft, ben ik vrij om het te kopen als ik vind dat ik het nodig heb en het bedrag zelf ok vind.
Wij hebben ieder onze eigen hobby’s en laten elkaar vrij om daar geld aan uit te geven. Nu helpt het zeker wel mee dat zij een paard heeft en dat dat ook zeker niet goedkoop is in onderhoud, dus dat ze daardoor ook echt weet dat een hobby geld (mag) kosten.

Laatst een stapel hout opgehaald ergens. De discussie was waar ik het zou opslaan tot ik het zou gebruiken; het was nogal wat meer dan ik voor dat project nodig had. Ik had onze 3e slaapkamer in gedachten (dat was de rommelkamer). Als ik die zou opruimen mocht ik die ‘hebben’. Over de prijs is niet eens gepraat.
Wel kwamen er wat wensen aan meubels of onderdelen naar voren die ze graag wilde dat ik binnenkort ga maken. En daar is weer meer gereedschap of hout voor nodig…
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.