Eiken hout ontdoen van lijm

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
641
216
Middelburg
Je zou "pindakaas" kunnen proberen.
De olie in de "kaas" zorgt er voor dat lijm, kauwgom enz weer zacht worden.
Dat deze over datum of nootjes bevat maakt niets uit.
Kan de werkzaamheid niet verklaren.

Neem je me nu in de maling met; je zou ook Pindakaas kunnen proberen? Toch niet laat aan de borrel met een schaaltje nootjes voor je neus:ROFLMAO:,....maar hoe dan ook bedankt voor je funny bijdrage

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
421
213
56
Luzy Saint Martin
Mijn schoonmoeder zaliger gebruikte boter om de lijmresten van etiketten op jampotjes te verwijderen. Werkt echt beter dan warm water en zeep!!
Ik heb het wel eens met olie geprobeerd en ook dat werkte.

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
641
216
Middelburg
Nou stoppen met die onzin :LOL: lijkt wel of ik met Klazien uit Weesp te doen heb, die had ook voor iedere kwaal een wonderzalfje.

Gisteren na mijn werk de bio ethanol op los gelaten maar helaas dit doet niets tot bijna niets dus die kan ik in ieder geval wegstrepen. Ik ga van de week als ik tijd kan vrijmaken eventjes langst bij de bouwhandel vragen of zij bekend zijn met van die zelfklevende foam die bij mij op het hout zit geplakt. Na het hout te hebben ontdaan van zijn foam en de plakkerige resten met een botte beitel in zijn geheel te hebben verwijderd blijft het hout kleven. Wat achterblijft is een heel dun film laagje. Tjonge wat een hardnekkig kleverig spulletje is het het lijkt wel kauwgom

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.732
3.136
Gaanderen
Wij hadden in de zaak kunststof gras met ducttape vast geplakt. Na enkele jaren ging dat eraf en moest de lijm van de "rubber" tegels verwijderd worden. Terpentine, wasbenzine, thinner, aceton en MEK, niets werkte. Gebeld met Beiersdorf en die kwamen met WD 40. Ja, dat werkte, middel was echter erger dan de kwaal. De stroeve tegels werden een ijsbaan. Uiteindelijk verwijderd met schuurgaas.
De verhalen van oliehoudende levensmiddelen zijn al heel oud en werken vaker dan je zou denken. De meeste heb ik echter niet zelf uitgeprobeerd. Boter om teer van mijn voet af te krijgen werkte in mijn jeugd.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.035
542
Noord-Veluwe
Heb je toevallig een fles nafta staan? Als ik iets plakkerigs moet verwijderen, dan grijp ik bijna altijd naar de Coleman Fuel van mijn brandertje. Op de fles staat dat het gewoon nafta is (Henk Verhaar heeft dat een tijdje geleden ook opgemerkt). Werkt vrijwel altijd goed.

Maar, zoals eerder al opgemerkt door mij en anderen, het oplossen van dat goedje vergroot ook de kans dat je het juist in in de poriën gaat werken. Lastig dilemma...

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
284
215
Schouwen-Duiveland
48rmc,

Kijk eens naar packing verwijderaar van loctite. De Loctite 7200 is dat. Daar is alle lijmresten van welke kleverige stof dan zo mee te verwijderen.
Mocht je willen testen op een plankje ben je altijd welkom bij mij, ik heb er een bus van staan. Ik lees dat je in Middelburg. Ik woon in Zonnemaire, Schouwen-Duiveland

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
493
106
Lampolie verwijderd ook verrassend goed lijm resten. Lijkt me alleen voor het eikenhout niet zo'n goede oplossing.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.