De naaf moet winddroog zijn, anders komen er na een tijdje barsten in. De pennen aan de spaken moeten iets overmaat hebben in de breedte en worden dan met een zware hamer in het gat gedreven. Eindresultaat is een muurvaste verbinding. Natte naven gaan sowieso drogen van +30% naar 17 à 18%, dat gaat gepaard met krimp, maar de naafbussen houden die krimp tegen, gevolg scheuren alom.
De originele naafbussen ga ik niet meer gebruiken, er komen nu twee korte bussen met flens per wiel in, telkens aan de uiteinden gemonteerd. Vroeger werden die dingen inderdaad warm geplaatst, niet te heet anders was er teveel verkoling tussen bus en hout.
De sterkte van het wiel komt evenwel het meest van de opgekrompen stalen band, die perst alles op, en, in elkaar.
Echter, bij deze wielen ga ik de stalen banden niet verwarmen, maar samentrekken met een hydraulische spreiden van 40ton
De brandweer heeft die dingen nu éénmaal, kan ik er evengoed gebruik van maken
Heb de mannen ook al verwittigd dat ze het onderstel, eens klaar, NIET naast de cv moeten parkeren. Gewoon onder een afdak zou het best zijn om er lang van te kunnen genieten.