Dat lijkt me wel een hele slechte ervaring. We kunnen ook niet genoeg benadrukken om sterke wachtwoorden en extra beveiliging via je mobiele telefoon te activeren, dat geldt voor alle digitale diensten.Dit is ook wat mij is overkomen. Mijn Paypal is gekaapt door hackers.
Paypal op zich is veilig genoeg, maar als er iets aan de hand is is het moeilijk contact te krijgen.
Mijn hele ervaring is door een bevriende journalist geplaatst in computertotaal.: Wat kun je doen als je PayPal gehackt is? | Apps & Software | Computer!Totaal
Sterke wachtwoorden en daar waar het kan 2FA is de oplossing.
We gaan wel een beetje voorbij aan de voordelen van Paypal, die mis ik ook in het stuk van de VRT. Paypal heeft er voor gezorgd dat we voor internet toepassingen een goede aangepaste betalings methode hebben gekregen. Veel later zijn pas de creditmaatschappijen in deze markt gestapt en hebben banken hun Bancontact en Ideal etc ontwikkeld. En ondanks dat is er toch een een markt voor nieuwe betaaldiensten als Adyen b.v.
En ik hoor ook goede verhalen over de garantie die Paypal geeft op internet aankopen. Een vriend kocht een paar jaar geleden wat via Ebay van een verkoper uit Singapore. Het bleken vervalsingen en na melding bij Paypal had hij vrij snel van datzelfde Paypal het geld weer op zijn rekening. Die macht hebben ze ook als grote partij.
Paypal is vanwege de gemakkelijke en ook gratis integratie wel keuze no1 voor toepassingen als wij hier hebben. Het is aanklikken en klaar. Ik heb zelf al ruim 10 jaar een Paypal account en dat werkt altijd goed en ook erg gemakkelijk bij internet aankopen, abonnementen etc.
Maar het verhaal van Luinge laat zien hoe belangrijk het is dat je ook zelf de boel goed afschermt.
jaap