Een reclame vrij forum? Doe een kleine donatie om een jaar reclamevrij te kijken.

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
samengevat:
- paypal rekent sinds oktober 2020 jaarlijks een vergoeding aan voor wie zijn rekening 1 jaar lang niet gebruikt
(hoeveel leden zullen paypal nog voor andere doelen gebruiken dan woodworking te steunen ?)

kunnen we niet gewoon met bancontact betalen ?
on-line of met overschrijving
Ik gebruik mijn paypal rekening maandelijks, zo niet wekelijks voor verschillende online aankopen (tools, ebay, pizza's, vanalles)

Bancontact is volgens mij iets Belgisch? Ik heb de naam wel vaker voorbij zien komen maar ik heb het in ieder geval niet. (interessante naam wel in deze tijden waarin contact wel uitgebannen lijkt). Ik vraag me ook af of dit perse veiliger zou moeten zijn dan paypal?

@jaap misschien is betalingen via mollie.com een optie, daar kun je meerdere betaalmethoden toevoegen (waaronder iDeal, bancontact, credit card en paypal). Ik heb dit al eens opgezet voor een klant, laat maar weten als je vragen hebt.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
@JochemK
je citeert een deel van mijn bericht

verschillende leden vroegen naar de mogelijkheid om anders dan met paypal te betalen

na het horen + lezen van dat bericht op de vlaamse radio dat ik citeerde, vind ik hun vraag volledig gegrond

gewoonten verschillen
zelf heb ik 8 jaar geleden een paypal-rekening genomen
maar slechts 1 x gebruikt
ik kon trouwens altijd met een andere kaart betalen
voor zover mij bekend opent paypal een automatische betaallijn naar jouw meest gebruikte bankrekening
om die betaallijn af te sluiten, dien je je paypalrekening af te sluiten
volgens die reportage is dat reeds een uitdaging
als dat niet lukt, moet je je meest gebruikte bankrekening afsluiten
met alle daaraan verbonden narigheid

bancontact kan typisch belgisch zijn, maar daarmee kan ik zowel fysisch als on-line in heel europa betalen
nooit problemen mee gehad
mocht dat zijn, dan stap ik gewoon in mijn bankkantoor om de hoek binnen
wie met paypal problemen heeft, moet naar luxemburg, en dan nog . . .
ook dat staat in de reportage die ik citeerde
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
634
301
Het Groene Hart
@JochemK
je citeert een deel van mijn bericht

verschillende leden vroegen naar de mogelijkheid om anders dan met paypal te betalen

na het horen + lezen van dat bericht op de vlaamse radio dat ik citeerde, vind ik hun vraag volledig gegrond

gewoonten verschillen
zelf heb ik 8 jaar geleden een paypal-rekening genomen
maar slechts 1 x gebruikt
ik kon trouwens altijd met een andere kaart betalen
voor zover mij bekend opent paypal een automatische betaallijn naar jouw meest gebruikte bankrekening
om die betaallijn af te sluiten, dien je je paypalrekening af te sluiten
volgens die reportage is dat reeds een uitdaging
als dat niet lukt, moet je je meest gebruikte bankrekening afsluiten
met alle daaraan verbonden narigheid

bancontact kan typisch belgisch zijn, maar daarmee kan ik zowel fysisch als on-line in heel europa betalen
nooit problemen mee gehad
mocht dat zijn, dan stap ik gewoon in mijn bankkantoor om de hoek binnen
wie met paypal problemen heeft, moet naar luxemburg, en dan nog . . .
ook dat staat in de reportage die ik citeerde
Ja dat was bewust, ik reageerde op de twee vragen die je daar stelde. ;-)
Ik denk zelf dat het wel meevalt, ze claimen 184 miljoen actieve gebruikers te hebben, dat lijkt me voldoende om te mogen aannemen dat het veilig is, voor mij is het artikel geen reden om aan te nemen dat het dat niet is.

Je kon niet altijd met een andere kaart betalen toch? Bij het woodworking forum kan dat niet ;-)
Je hoeft geen automatische betaallijn (is dat Vlaams voor een incasso?) naar een bankrekening (of creditcard) te openen, je kunt ook werken met paypal saldo, met bancontact (of iDeal in NL): hoe stort-ik-geld-op-mijn-paypal-rekening

Je bankrekening moeten sluiten lijkt me een beetje een overdreven stap, je kunt ook de incassomachtiging blokkeren, dat regel je bij je eigen bank, het heeft mij nog geen 2 minuten gekost om uit te vinden hoe dat moet, zie plaatje.

1610446244996.png

Het probleem van de gebruikers in het artikel lijkt vooral te zitten in het feit dat ze blijkbaar eerst vrijwillig een automatische incasso instellen en vervolgens de inloggegevens kwijtraken (maar wel kwaadwillenden de benodigde gegevens verstrekken om in te kunnen loggen). Ik vind het niet eerlijk van het artikel om paypal dan in kwaad daglicht te zetten. Er lijken voldoende (geautomatiseerde) mogelijkheden te zijn om weer toegang te krijgen tot je account.

Als laatste, iedereen moet doen waar hij / zij zichzelf comfortabel bij voelt, van mij hoef je geen paypal account te nemen, daarom gaf ik Jaap ook de tip naar mollie, kan iedereen betalen met een middel naar keuze, voor mijn part met bitcoin 🙃
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
JochemK heeft gelijk, je hoeft niet te koppelen met bank of creditcard. Maar Paypal doet er wel alles aan om je dat wel te laten doen. Bij het irritante af. Zelf is mijn paypall rekening een paar jaar geleden gehackt en werd er voor 10K vliegreisen en hotelboekingen mee betaald. En dan is het erg moeilijk communiceren (Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen)
Dus Paypal op zich geen probleem, maar nooit koppelen!
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
Stuur Jaap een PB, dan komt het goed.
dank voor de tip
ik heb geen persoonlijk probleem (want ik rol gewoon over die reclame, alhoewel ik ze voor een luttele bijdrage van minimum 6 euro - zoals jaap voorstelt - liever niet zie)
langs de andere kant denk ik dat mijn probleem mogelijks niet persoonlijk is
reden waarom ik dit niet in een interpersoonlijke discussie tussen jaap & mij wil plaatsen
wat niet belet dat ik alle initiatief van jaap waardeer + ondersteun
de enige manier om een schenking te doen (in het noord-nederlands heet dat 'donatie' van het franse 'donation' . . . daar gaan we weer) die mij bekend is, is vandaag via paypal
op onze vlaamse radio hoorde ik een reportage over paypal, en de mogelijke risico's + problemen
die reportage wordt door een journalist opgesteld, die reeds jarenlang zijn strepen op het gebied van het aankaarten van gebruikersproblemen verdiend heeft
hij - of zijn dienst - belt altijd met de 'leverancier' zodat die in alle eerlijkheid ook zijn kant van het verhaal kan doen
ze hebben paypal opgebeld, maar raakten niet binnen
het enige wat ze te horen kregen, was een standaardboodschap van 'door covid hebben wij het druk ...' blablabla
in dat artikel/ die reportage lees ik ook dat de journalist tot bij de europese commissie ter bescherming van de consumentenrechten is moeten opklimmen om paypal tot enige redelijke toegeving te bewegen
ik herhaal de url
mag ik alle lezers van mijn bericht uitnodigen om die reportage door te lezen ?
hopelijk is er licht aan het eind van de tunnel
I heb ook gedoneerd maar zonder paypal.
Gewoon met me creditcard.
dank voor de info, fred
ik zoek dit uit

@jaap
volhouden, man,
we zijn jou eeuwig dankvaar voor zo'n mooi + sereen forum !
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Hier een tevreden gebruiker van PayPal, al ruim 10 jaar, en met de hedendaagse 2FA ook veilig. Daarnaast snap ik dat mensen soms anders willen doneren, dan eens met @The Boktor stuur @jaap een PB en het komt vast goed.
 

sivanoort

Actieve deelnemer
26 dec 2019
46
7
Ik heb gedoneerd maar de reclames zijn nog niet verdwenen. Kan dit zijn als mijn e-mailadres wat ik gebruik bij Paypal niet hetzelfde is als bij woodworking forum?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Hier gedoneerd via de creditcard. Komt wel uit op de paypal van Jaap, maar ik had zelf geen paypal-account nodig om te doneren (en dat account heb ik ook niet). Mijn creditcard communiceerde netjes met Jaap zijn paypal.
.
Ik heb gedoneerd maar de reclames zijn nog niet verdwenen. Kan dit zijn als mijn e-mailadres wat ik gebruik bij Paypal niet hetzelfde is als bij woodworking forum?
Heb je nu net pas gedoneerd? In ieder geval even je cookies in je browser leegmaken, en de browser afsluiten en opnieuw openen, en even geduld hebben. Bij mij duurde het geloof ik ook een uurtje ofzo tot ze verdwenen. Voor zover ik weet is het gekoppeld aan je login hier, en niet aan je paypal-account of betaalrekening.
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Ik heb gedoneerd maar de reclames zijn nog niet verdwenen. Kan dit zijn als mijn e-mailadres wat ik gebruik bij Paypal niet hetzelfde is als bij woodworking forum?
Weet niet zeker maar denk dat mailadres niet uitmaakt. Je doneert via de site en je account hier, lijkt mij dat je donatie aan je account wordt gekoppeld. Wat wel wil helpen is even opnieuw inloggen en je cookies ed te wissel.
 

sivanoort

Actieve deelnemer
26 dec 2019
46
7
Heb het uitloggen en verwijderen van cookies en cash al geprobeerd. Zal het morgen nog eens proberen.
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.