Als de betalende leden dekkend zijn voor een reclamevrij forum zie ik niet in waarom er een scheiding zou moeten zijn tussen leden en bezoekers, dan kan het toch uit om het voor iedereen reclamevrij te houden? Desnoods regelen we voor de betalende leden idd een klein voordeeltje zoals een korting via de sponsors oid.
Die google reclame maakt het forum er niet mooier op en überhaupt vind ik de kapitalistische gedachte die er door gevisualiseerd word een nare kant van het internet.
Tsja, websites, en de tijd die er ingestoken moet worden om de websites draaiende te houden, kost geld.
Dat geld voor een forum zoals hier, maar ook voor nieuws of welk ander sites dan ook.
Ik zie dat niet echt als een nare kant van het internet. Ik zie, zo nu en dan, ook graag geld terug voor de moeite die ik steek in dingen die niet alleen voor me zelf zijn.
Als Jaap tijd en geld in het forum moet steken om het georganisseerd en up-to-date te houden, dan moet dat ergens vandaan komen. (Lieft niet allemaal uit zijn portemonee.)
Dat is te doen wanneer je een forumpje op zet voor de lol, voor een handje vol mensen / vrienden.
Wanneer een grotere groep mensen er gebruik van maken, dan vloeit het voor de lol snel over in een part-time baan.
Tenzij je op een of andere manier een socialitsch / collectief gesponsord internet uitvind is dit wat we hebben.
(En zelfs dat zou je indirect betalen, dmv belastingen of iets dergelijks.)