DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Dat van meubelbeslag online is wel zout in de wond. Hier heb ik afgelopen week nog het een en ander besteld.
Bedankt heren. Ik vind de aantallen best hoog die je moet afnemen. Heb al beuken deuvels voor de rest van mijn leven in de meeste maten dus om daar ook nog deuvels van een andere soort bij te nemen. Ik heb de ruimte niet meer om alles op te slaan.

Ik ga voor de 18 van HTBDTL. Vul de rest aan met messing deuvels moet dacht ik nog een paar meter messing hebben staan en anders kijk ik wel voor 10 mm massief aluminium. Soms denk je maar in een hokje.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Nee dat hoeft inderdaad niet. Ik denk dat het toch fijn is als je ze er later weer uit moet halen. Met een tang op alu buis is tricky.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Ze zijn voor een eiken tafel om de boel uit te lijnen voor montage. Ze worden dus niet gelijmd.

Ik ken de constructie niet die je wil gaan doen, maar ik neem aan dat die beuken deuvels na het monteren in het blad geheel "omkapseld" zullen zijn door het eiken? Dan is dat toch oké zou ik zeggen?

Ik weet dat het geen antwoord op je vraag is en verder snap ik je voorkeur voor eiken deuvels wel 🙈
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik ken de constructie niet die je wil gaan doen, maar ik neem aan dat die beuken deuvels na het monteren in het blad geheel "omkapseld" zullen zijn door het eiken? Dan is dat toch oké zou ik zeggen?

Ik weet dat het geen antwoord op je vraag is en verder snap ik je voorkeur voor eiken deuvels wel 🙈
Dat heb ik overwogen. Het is dat ik de tijd heb. De afwerking met epifanes moet 6 x aangebracht worden. Ook nog 2 kanten. Droogtijd 24 uur tussen de lagen. Vooral de eerste verdunde lagen droogden slecht. Je hebt het dus bijna 2 weken de tijd op te kwasten. Zou de tafel haast hebben dan beuken deuvel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Wat voor epifanes gebruik je? Voor buiten zou ik als basis laag de DD gebruiken. Die kan je met dit weer om de 2 uur aanbrengen. Je kan ook meer laagdikte in een keer opzetten. Daarna als uv filter een laag blanke bootlak. Die gebruik je in de volgende jaren voor het onderhoud.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Lieve mensen, even een interessepeiling.

Eind volgende maand is de volgende editie houtbeurs en ik zal daar aanwezig zijn om wat ik aan ervaring heb met het publiek te delen. Mijn uitdaging is echter vervoer.

Ik beschik over een normale aanhanger die 2m lang en 1m breed is. Dat is net genoeg om mijn werkbank in te vrotten bijvoorbeeld, die ik graag als werk en ook exhibitiestuk wil gebruiken voor de stand 'beginnen met houtbewerken'.

Maar: Ik heb ook enkele restauratiestukken die ik graag mee zou willen nemen zoals een gatensteek en een kleine lintzaag (als die af is tegen die tijd). En dan word het lastig, want dat past allemaal niet meer in mijn karretje.

Mocht ik het alleen moeten doen, moet ik dus lastige keuzes maken (en dat is ok, je kan niet alles hebben helaas) maar als ik hier iemand wil vinden die als bijdrage aan de open dag mij wil helpen met het vervoer en het opzetten, dan zou dat zeer welkom zijn. De grootste uitdaging hierin is dat ik in Emmer-Compascuum zit met mijn boeltje en dat is ±2 uur rijden naar de open dag (en weer 2 uur terug). Bovendien weegt het heel wel wat, sowieso 150+kg voor de werkbank en 200+ kilo voor de gatensteek (al staat die wel op wielen) en de werkbank kan op hondjes). Reken ±80x200 centimeter ruimte voor de bank en ruwweg een meter vierkant voor de gatensteek, je moet dus een beste aanhanger of bus hebben (overdekt zou een pre zijn).

Pluspunt is dat ik kan bijdragen in de benzine (ik zou anders ook zelf gereden zijn immers) en we kunnen dan iets unieks laten zien aan het publiek, namelijk machines van ±100 jaar oud in gerestaureerde staat.

Wie biedt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Je kan beter een bus met een laadklep huren voor die dag. Als het dan rot weer is, dan blijven je spullen droog.
 
  • Leuk
Waarderingen: AvdLinden

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
#durftevragen: Heeft er iemand nog een stukje aluminium vlakplaat liggen van minimaal hxbxl 10x50x80mm? iets dikker mag ook. Het is voor de lintzaag
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Heb ik wel, kan ik uit een grotere plaat zagen. Maar qua verzenden denk ik dat je beter even naar HBM gaan op de Groote Esch. Die heeft dat bijna zeker ook liggen.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Heb ik wel, kan ik uit een grotere plaat zagen. Maar qua verzenden denk ik dat je beter even naar HBM gaan op de Groote Esch. Die heeft dat bijna zeker ook liggen.
Het staat niet op de website iig, nu weet ik wel dat ze redelijk wat draaimateriaal hebben liggen, dus plaatmateriaal zou zomaar kunnen. ik weet iig dat jij t hebt, ik kom erop terug!
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Het staat niet op de website iig, nu weet ik wel dat ze redelijk wat draaimateriaal hebben liggen, dus plaatmateriaal zou zomaar kunnen. ik weet iig dat jij t hebt, ik kom erop terug!
Ik ben al een tijdje niet bij Herman Buitelaar geweest, maar ik was altijd een frequente bezoeker en inderdaad staan die dingen niet op de website vermeld. Moet je echt even voor door de winkel struinen.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Hallo allen,

ik heb een stuk droog oud eiken, 4 cm dik, 16 cm lang en 9 cm hoog dat ik graag in 4 plakjes zou hebben, dus drie keer geschulpt. Ik heb zelf geen lintzaag, en met de tafelzaag verlies ik veel dikte + kan ik niet in 1x 9 cm hoog zagen.
Dus, is er iemand met een lint zaag in de regio Eindhoven die mij kan helpen? Vergoeding, of bv een six pack gerstenat is geen probleem.
Fotos van het stuk hout waar het om draait:
back.jpgfront.jpgside.jpg
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.375
832
69
Veldhoven
Hallo allen,

ik heb een stuk droog oud eiken, 4 cm dik, 16 cm lang en 9 cm hoog dat ik graag in 4 plakjes zou hebben, dus drie keer geschulpt. Ik heb zelf geen lintzaag, en met de tafelzaag verlies ik veel dikte + kan ik niet in 1x 9 cm hoog zagen.
Dus, is er iemand met een lint zaag in de regio Eindhoven die mij kan helpen? Vergoeding, of bv een six pack gerstenat is geen probleem.
Fotos van het stuk hout waar het om draait:
Bekijk bijlage 136112Bekijk bijlage 136113Bekijk bijlage 136114
Je mag het op mijn Record Power 250 komen doen/proberen. Ik woon in Veldhoven.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Nog nodig? Ik heb denk ik wel wat liggen
Thx, ik heb een tandheugelpers te koop op mp, ik zit er nog 's naar te kijken gisteren en wat schetst mijn verbazing: daar zit een plaatje alu op van de goeie grootte en dikte. Is wat gehavend, maar wel vlak nog, dus ik ben voorzien. Nogmaal dank!
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Thx, ik heb een tandheugelpers te koop op mp, ik zit er nog 's naar te kijken gisteren en wat schetst mijn verbazing: daar zit een plaatje alu op van de goeie grootte en dikte. Is wat gehavend, maar wel vlak nog, dus ik ben voorzien. Nogmaal dank!
Stuur ff de link, ik zoek zo’n pers
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.