DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

Daniel95

Actieve deelnemer
31 okt 2021
27
11
Almere
Dank voor je reactie, om te beginnen, mooi picknick bankje, ziet er strak uit! (y)
Ik snap dat een hele brede machine niet heel praktisch is nee. Ik heb er wel over na zitten denken om het met de hand te vlakken inderdaad, ik heb een vlakmachine van werk welke ik kan lenen. Mijn grootste probleem zit hem dan meer in de ruimte om dit te doen. Wij wonen zelf in een flat, dus we kunnen de planken nergens tijdelijk opslaan, en we hebben dus ook niet echt de plek om deze te bewerken. Wel op het balkon, daar wilde ik de gaten zagen, maar het vlakken wordt wel erg bewerkelijk in de kleine ruimte. En als ik hier te lang over doe krijg je weer dat de kamerdrogen planken weer vocht opnemen. Misschien dat ik wat naïf ben geweest en teveel heb afgebeten dan ik kan kouwen met dit project. 🤣
Voor nu afgezien van het hout en het verder maken van het project. De roomdivider staat er al maar dan met steigerhout wat voor nu prima is. De grote planken werd toch te lastig het het regelen van de droogkamer, vervoer en een plek om deze te vlakken en bewerken. Bedankt allemaal voor het mee denken en de bereidheid om mij te willen helpen!
 

ertrike

Actieve deelnemer
8 apr 2020
54
41
Wageningen
Ik ben bezig met een snijplank uit esdoorn en iep. Het schuren van het kopshout duurt erg lang en het wordt er niet vlakker/mooier van. Vandaar de vraag of er iemand in de buurt van Wageningen is met een vandiktebank/drum sander, waar ik de plank enkele keren doorheen kan halen
 

Bijlagen

  • IMG20220402113451.jpg
    IMG20220402113451.jpg
    203 KB · Weergaven: 45
  • IMG20220402113440.jpg
    IMG20220402113440.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 45

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Om je snijplank vlak te maken, kan je gebruik maken van een schuurplank, met grof goede kwaliteit schuurpapier. De meeste schuurmachines hebben een wat flexibele zool. Die halen vaak alleen het zachte hout weg, waardoor het oppervlak blijft golven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Mattan

Actieve deelnemer
10 nov 2020
33
8
Arnhem
Ik zoek iemand met een lintzaag in de omgeving van Arnhem die mij kan helpen met het zagen van een paar stukjes boomstam. Naief als ik was dacht ik dat het me wel zou lukken zonder lintzaag, maar dat valt vies tegen. Stukjes zijn vrij kort (45cm) vrij droog en max 20cm dik.
Vergoeding is geen probleem, in geld of in de vorm van een mooi stukje hout! :)
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
366
159
Eindhoven
Is er iemand die (uiteraard tegen vergoeding) wat kan 3d printen? Geen haast bij. Het gaat om een adapter tbv makita accu zodat ze op mijn viega persmachine passen. Assembleren en koper stripjes kan ik zelf doen.

Ik heb een ontwerp gekocht:

 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Forumlid @RubenM heeft eerder op het forum vergelijkbare 3D geprinte snuisterijen aangeboden, waar ik met veel plezier gebruik van heb gemaakt.
Dat betekent natuurlijk niet dat hij je kan/wil helpen met dit verzoek maar wellicht kan je hem een prive bericht sturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenM en Marijn

RubenM

Actieve deelnemer
2 jan 2020
62
57
Forumlid @RubenM heeft eerder op het forum vergelijkbare 3D geprinte snuisterijen aangeboden, waar ik met veel plezier gebruik van heb gemaakt.
Dat betekent natuurlijk niet dat hij je kan/wil helpen met dit verzoek maar wellicht kan je hem een prive bericht sturen.
Thanks voor de tag. Printen tegen vergoeding kan nog steeds :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Marijn

Roodborst

Actieve deelnemer
5 dec 2019
70
12
Zuid-oost Brabant Geldrop
Beste leden,

Onder het motto van niet gevraagd ook geen antwoord, wil ik mijn vraag hier even plaatsen.
Ik ben voor mijn zoon een kamerscherm aan het maken, bestaande uit beukenhout. Nu heb ik deze al zover in elkaar gelijmd dat ik drie losse frames heb. De afmetingen van de frames zijn ongeveer 150x45x3 (hxbxd). Nu kom ik er achter dat de aansluiting van de balkjes niet geheel vlak zijn. Ook zie ik nog werktuigsporen van de zaag op sommige balkjes. Ik ben daarom op zoek naar iemand die in het bezit is van een vandikte schuurmachine die tegen een vergoeding de frames voor mij aan de voor en achterzijde kan en wil schuren. Ik woon zelf in Geldrop en het zou fijn zijn als er iemand in de omgeving woont die mij behulpzaam kan zijn.

Bvd
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Beste leden,

Onder het motto van niet gevraagd ook geen antwoord, wil ik mijn vraag hier even plaatsen.
Ik ben voor mijn zoon een kamerscherm aan het maken, bestaande uit beukenhout. Nu heb ik deze al zover in elkaar gelijmd dat ik drie losse frames heb. De afmetingen van de frames zijn ongeveer 150x45x3 (hxbxd). Nu kom ik er achter dat de aansluiting van de balkjes niet geheel vlak zijn. Ook zie ik nog werktuigsporen van de zaag op sommige balkjes. Ik ben daarom op zoek naar iemand die in het bezit is van een vandikte schuurmachine die tegen een vergoeding de frames voor mij aan de voor en achterzijde kan en wil schuren. Ik woon zelf in Geldrop en het zou fijn zijn als er iemand in de omgeving woont die mij behulpzaam kan zijn.

Bvd
Mooi kamerscherm! Maar! Zouden een paar haaltjes van een schaaf niet al voldoende zijn om het frame netjes aan te laten sluiten?

Schuren kan altijd nog.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Als de afwijkingen niet al te groot zijn kun je het ook vlakschuren met een flink stuk MDF waar je schuurpapier opgeplakt hebt (het handigst is met een handvat op de achterkant). Eventueel twee lagen MDF op elkaar lijmen.
Daar kun het heel vlak mee krijgen.
 

Roodborst

Actieve deelnemer
5 dec 2019
70
12
Zuid-oost Brabant Geldrop
Mooi kamerscherm! Maar! Zouden een paar haaltjes van een schaaf niet al voldoende zijn om het frame netjes aan te laten sluiten?

Schuren kan altijd nog.
Ga ik proberen
Of met een schraapstaal?
helaas ik heb geen schraapstaal, wel een goede reden om die aan te schaffen.
Als de afwijkingen niet al te groot zijn kun je het ook vlakschuren met een flink stuk MDF waar je schuurpapier opgeplakt hebt (het handigst is met een handvat op de achterkant). Eventueel twee lagen MDF op elkaar lijmen.
Daar kun het heel vlak mee krijgen.
is inderdaad een praktische oplossing

Alle bedankt voor de info.
 

Dencom

Actieve deelnemer
13 aug 2020
332
132
Bocholt (Kaulille) Belgie
Welk artikel moet ik lezen? Je link daar is hier al diverse keren aandacht op dit forum over geweest en je koopt een kat in de zak. Het zal je alleen financieel geholpen hebben door mensen die er intrappen! Spam.
 
  • Leuk
Waarderingen: boobinga

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Hoebedoel je spam? lees mij artikel.. ik ben een beginner in houtbewerking. en dit had mij echt geholpen. Ik deel gewoon mij ervaring
Heel simpel: een bericht dat alleen maar een link naar een verkoopsite van overbodige bouwtekeningen gaat, beschouwen we hier als spam. Je neemt niet eens de moeite om aan te geven, welke van die 10.000 fantastische bouwtekeningen gaat helpen bij de uitdaging van de vraagsteller. Maw: je kaapt dit topic om te spammen. Je hebt inderdaad in een ander bericht jezelf geïntroduceerd, maar ook daar direct maar even dezelfde link geplaatst.
 

Johan van Hamel

Nieuw lid
29 jun 2022
4
0
Belgie
Heel simpel: een bericht dat alleen maar een link naar een verkoopsite van overbodige bouwtekeningen gaat, beschouwen we hier als spam. Je neemt niet eens de moeite om aan te geven, welke van die 10.000 fantastische bouwtekeningen gaat helpen bij de uitdaging van de vraagsteller. Maw: je kaapt dit topic om te spammen. Je hebt inderdaad in een ander bericht jezelf geïntroduceerd, maar ook daar direct maar even dezelfde link geplaatst.
hahaha je bent gewoon zielig man. ik deel mij eigen kennis en ervaringen als je daar niet tegen kan moet je maar van dit topic afgaan..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.