Vandaag was zo een dagje dat dingen meezitten...
De ochtend begon met regen, even dacht ik, dat word niks vandaag, maar omdat ik na het weekend de eerste mogelijkheid wil benutten om de EPDM op het dak te leggen zullen we de puntjes op de I gezet moeten worden
Spinningwheels en Petrolhead haalde al eens eerder de kit van Shell aan Tixopalthe
Even rondbellen en jawel, om de hoek hadden ze het, wel een paar euro duurder per koker dan online te vinden was, maar hey....wilde door gaan
4 kokers gehaald en met gepaste voorzichtigheid op het dak van de carport geklommen
De regen is gestopt en het is eigenlijk heerlijk weer, welliswaar bewolkt/grauw maar niks koud
Eerst de restanten puschuim weggestoken, vervolgende de naden (5cm links en rechts) schoongepoetst en toen kitten maar
WOW....dat plakt goed zeg
De onderste richel kit ik iets dikker om de ruimte op te vullen
Na 3 kokers zit alles dicht, dat valt niet tegen.
Nu het toch lekker gaat maar meteen verder gaan, ik snij van een aantal shingles de tabs af (daarmee hoor je te beginnen)
De eerste laag zit er vrij snel op, een dun streepje kit en 4x zoveel nagels als normaal nodig, het waait iets teveel voor de gasbrander, maar de shingles zijn goed op te tillen, dus van de week als het minder hard waait, even met de gasbrander er onder door
Omdat ik niet tot het einde kan doorwerken word de 2e laag één deel minder en zo omhoog
De hoogte voor de shingles is afgetekend dus dat geeft geen probleem
Hah....lekker, ik ben dik tevreden
Maarja dat dak he, dat is toch nog een dingetje, inmiddels zit er geen kit meer op en als het een uurtje regent ligt er weer een flinke laag water binnen
Hup, in de auto, nog 2 kokers halen
Op het dak ligt best veel water maar op de koker staat dat het ook onder water hecht, dat gaan we dan maar eens proberen
Gericht kitten, de spuitmond goed vlak op de naad en langzaam, vol spuiten
Sapperdeflap, er is geen woord van gelogen, dat plakt echt goed
In een mum van tijd zijn alle naden gekit en slechts met 1,5 koker
De rest gebruik ik om de achterkant alle naden af te kitten die nog niet gedaan waren
Nog even al het water binnen verwijderd, maar eens zien hoe droog het blijft binnen